شستن فرش با نمک

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

شستن فرش با نمک

۵ بازديد
شستن فرش با نمک شاید در ذهن مردم چندان عملیات شناخت نباشد، البته اثر بالایی در نظافت و تمیزی این قسمت از خانه دارا است. قالیشویی خوب در مشهد به ویژه در صورتی‌که درخشش فرش و تمایز رنگ‌ها در آن مطرح بوده و بتوان بدین وسیله به آن دست یافت.

اثر نمک و کاربرد آن برای این فعالیت بسیار زیاد میباشد و دیدنی‌خیس اینکه به کارگیری از این ماده برای تمیزی و درخشش الیاف فرش نیز به‌مراتب راحت‌‌خیس از دیگر روش‌هاست و به ترفند و فرصت متعددی نیاز ندارد.

درین مقاله به پژوهش شستن فرش با نمک و نکات و جزئیات آن میپردازیم.

با ما تا انتهای مقاله همدم باشید.

شستن فرش با نمک تا چه حد در تمیزی آن نقش دارااست؟
نمک را همگی ما میشناسیم و روزمره مصارف مختلف آن را تجربیات می کنیم. ولی کمتر با کاربرد آن برای تمیزی فرش شناخت داریم. این ماده جذاب به‌عامل خاصیت شیمیایی متمایزی که دارااست، در بخش اعظمی موردها سوای آنکه ادغام خاص یا این که مضری ساخت نماید، فعالیت پاکیزگی و نقش اساسی خویش در آن را جاری ساختن می‌نماید.

فرش یکی‌از همین مورد ها میباشد. شستن فرش با نمک چه در مخلوط با آب و بقیه مورد ها و چه به‌تنهایی، نقش مهمی در پاکیزگی و درخشندگی آن داشته و زیبایی و درخشش خاصی به‌این نصیب از دکوراتیو خانه میبخشد. این مورد به‌ویژه درباره الیاف فرش و رفع مواد آلاینده، گرد و غبار و دوده و نیز مستقل کردن چربی از آن‌ها موءثر میباشد.

در پی مقاله به نحوه‌هایی میپردازیم که در آن ها با استعمال از شستن فرش با نمک به تمیزی بیشتر فرش یاری می‌گردد.

با ما یار و همدم باشید.

فرشی منزه و براق مانند روزهای اولیه با نمک!
درصورتی که از کدر و بدرنگ شدن فرش خویش گلایه دارید، بد وجود ندارد بدانید که راه‌حل آن در تعدادی قدمی شما و در آشپزخانه جای دارد.

نمک، ماده ای طبیعی با خاصیت شگفت انگیز میباشد که قادر است طی یکسری ساعت درخشش و تازگی را به فرش‌های منزل شما بازگرداند.

کافی میباشد بعد از نظافت کردن فرش با شامپو فرش یا این که دیگر ماده های شوینده، مقدار نسبتا متعددی نمک را روی فرش پاشیده و برای تعدادی ساعت به هم اکنون خویش باقی بگذارید. درین مسافت نمک نسبت به جذب مواد آلاینده کار کرده و آن‌ها‌را از الیاف فرش جداگانه می‌نماید.


بعداز این بازه زمانی کافی میباشد مجموع سطح فرش را با تمرکز جارو برقی کشیده و نمک را به‌طور بی نقص از روی آن عده‌آوری نمایید. خواهید رویت کرد که تمیزی و درخشندگی روزهای نخستین به فرش شما بازگشته میباشد.

در شرایطی‌که روی فرش شما لکه‌های آشکار وجود داراست یا این که نیاز به تمیزی بیشتر در آن شم می کنید، توصیه می کنیم بعد از شستشو با شامپو فرش و برای تمیزی گشوده هم بیشتر، یک محلول خانگی مطلوب و بی‌زیان تنظیم کرده و سطح فرش را با آن تماما پاک نمائید.

برای این شغل، از ادغام نصف فنجان نمک، ۱ فنجان سرکه و سه فنجان آب یک شوینده مطلوب و مفید تنظیم نمایید. اکنون با یکدست که از رنگ ندادن آن اعتقادوباور دارید یا این که یک تکه اسفنج مطلوب، آحاد سطح فرش را با این محلول ماساژ دهید و شستشو نمایید.

در نقطه نهایی این شیوه شستن فرش با نمک و سرکه، از درخشش بی‌نظیر آن لذت برده و متعجب خواهید شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.