آرشیو آذر ماه 1400

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

خدمات شست و شوي فرش دستباف درقاليشويي مشهد

۷ بازديد

شست و شوي فرش قاليشويي خوب در مشهد دستبافبراي شستشوي فرش بايستي مطمئن گرديد فرش رنگ نمي دهد. چه فرش شما دستبافت باشد و چه ماشيني رنگ دادن جراحت دور از شوخي به آن مي‌زند.فرشرعايت اصول و قواعد خاص شستشو و نظافت فرش منجر شود تا فرش دستبافت كيفيت اول خويش را از دست ندهد و تا حد قابليت مختصات ظاهري و ساختماني خويش را مراقبت نمايد.شستشو و نظافت فرش از اهميت ويژه اي برخوردار‌است و رعايت اصول و قواعد خاص آن سبب ساز گردد تا فرش دستبافت كيفيت نخستين خويش را از دست ندهد و حتي الامكان مختصات ظاهري و ساختماني خويش را نگهداري نمايد.شستشوي فرش به صورت معمول، يك توشه پس از پرداخت و توشه ديگر بعد از طي سالياني يكسري شكل مي‌گيرد.

نكاتي كه قبل از قاليشويي فرش دستباف بايد بدانيد

۸ بازديد

با اعتنا به اينكه فرش هاي قاليشويي خوب در مشهد دستباف بسيار نفيس و لاكچري مي‌باشند و قاليشويي فرش دستباف مي بايست نكات بسيار دقيق و ارزشمندي را در هنگام شستشوي فرش دستباف حيث كند، درين نوشته ي علمي به تحليل نكاتي كه پيش از قاليشويي فرش دستباف بايستي بدانيد مي‌پردازيم تا دورانديشي هاي بيشتري در رابطه شستشوي فرش دستباف را بدست آوريد.
شستشوي فرش دستباف پس از چندين وقت مورد نياز مي‌شود با دقت به دوده و گرد و خاك بسيار در هواي شهر طهران نياز به قاليشويي فرش دستباف بسيار حائزاهميت است به اين دليل‌كه در‌صورتي‌كه در شكل گرد و خاك به چنگ آوردن تار و پود هاي فرش دستباف منزه شدن آن طاقت فرسا خيس مي گردد، همينطور در صورتيكه لكه يا اين كه آلودگي روي فرش باشد مي بايست در سريع ترين مجال براي برطرف كردن لكه و آلودگي مبادرت نمائيد.
در صورتي‌كه برطرف كردن لكه و آلودگي را از روي فرش دستباف به تعويق بياندازيد فرش دستباف شما منبع آلودگي گردد، كه با اعتنا به پيشنهاد كارشناسان فرش دستباف هر ۱۲الي ۱۸ماه يكبار فرش دستباف نياز به شستشوي فرش دستباف خواهد داشت تا پاك شسته گردد.

چطور يك قاليشويي مجاز را پيدا كنيم؟

۵ بازديد

اين ايام در‌حالتي كه قصد شستشوي فرش قاليشويي خوب در مشهد خويش را داشته باشيد، با تعداد متعددي قاليشويي در سطح شهر روبرو خواهيد شد. البته كدام يك قاليشويي مجاز ميباشد؟ متاسفانه در زمان سال هاي پيشين قاليشويي هاي غير مجاز متعددي در سطح شهر درگير به شغل ميباشند كه در روزهاي نا مرتب مشكلاتي را به وجود مياورند و به يكي‌از مشكل ها پليس درايت تبديل گرديده اند. از همين رو اتحاديه قاليشويان موضوعاتي را مطرح كرده اند كه فقط وظيفه رسيدگي به تخلفات قاليشويي هاي مجاز را برعهده دارااست، ولي درباره ي كار قاليشويي هاي غيرمجاز فقط به هشدار بسنده مي نمايد.
ولي با اين هم اكنون عده اي مي باشند كه فريب تبليغات و راه‌هاي گوناگون جلب اتكا مشتريان را مي‌خورند و مبتلا فرآورده باختگي ميگردند. در حالتي‌كه كه پليس بارها بدين مورد اشاره مي نمايد گول تبليغات و كاغذ هاي پخش گرديده قاليشويي و كمپاني هايي كه هيچ اشاره اي به نشاني كارخانه قاليشويي خويش نمي كنند را نخوريد. چه بسا كه بعضا از شركت هاي با اجاره محل كار به طور ماهيانه در روزها تعطيل، به گردآوري فرش هاي شهروندان پرداخته و در غايت عمل را تعطيل مي نمايند. پس پرسش اساسي و مهم از همينجا صورت مي گيرد؛ اينكه چطور بفهميم كدام يك قاليشويي هاي فعال، مجاز مي‌باشند؟ چطور قاليشويي مجاز را از غيرمجاز تشخيص دهيم؟
در صورتيكه خواستار كشف اين سوالهاي مي‌باشيد و مي خواهيد از گزند كلاهبرداران در امان بمانيد، پيشنهاد داريم در پي اين نوشته‌ي علمي ياروهمدم ما باشيد. چون در حيث داريم توضيحاتي را درين خصوص سرويس شما ارائه دهيم.

در زمان نوشتن فاكتور به چه نكاتي بايد دقت كرد؟

۹ بازديد

درين نوشته‌علمي تا حد قابليت قاليشويي خوب در مشهد و امكان كوشش كرديم تا شما‌را با نكاتي كه در طول مراجعه داراي تخصص براي تصويب فاكتور پيشنهاد قاليشويي بايستي به آن ها دقت داشته باشيد، آشنا كنيم. البته با اين اكنون نكات بسيار ويژه اي وجود دارااست كه دور انديشي از آن ها در تصميم گيري پاياني شما دخيل خواهد بود.
ما گفتيم كه فارغ از مطالعه فاكتور تصويب آن را امضا نكنيد. البته درين فاكتور بايستي به چه مواقعي اشاره خواهد شد؟ از مهمترين نكات ميتوان به فرصت تحويل و نوع شستشوي قالي شما اشاره نمود. به خيال و خاطر بسپاريد؛ قالي شما بايستي سلامت، منزه و عاري از هرگونه زخم باشد. فرصت تحويل قالي هم نبايد آنقدر با مجال ارائه آن مسافت داشته باشد. حداكثر هنگامي كه يك قاليشويي مي بايست به شما تاريخ دهد، آن هم در نا مرتب ترين روزهاي سال ۷ روز ميباشد. با اين هم اكنون در حالتي‌كه سوالي ذهنيت شما را به خويش سرگرم كرده، مي توانيد با كارشناسان و متخصصان تارنما قاليشويي آپ رابطه برقرار فرمائيد. آن‌ها مي‌توانند موعظه هاي جامعي را در‌اين خصوص در مشت شما قرار دهند.

فرش دورو ابريشم چيست؟

۷ بازديد

فرش دورو ابريشم چه مي‌باشد؟ قاليشويي خوب در مشهد اين سوالي ميباشد كه ممكن ميباشد ذهن دوستداران به يادگيري هنر بافندگي و يا اين كه خريداران فرش را به خويش درگير نمايد. فرش دورو ابريشم يك كدام از ارزنده ترين و نفيس ترين اشكال فرش دستباف اهل ايران ميباشد كه كاملا از ابريشم بافته گرديده. ابريشم هاي آيتم به كار گيري براي بافت فرش دورو ابريشم به طور كامل طبيعي ميباشند و هيچگونه مواد آلرژي زا و يا اين كه سرطان زا در آنها نيست. دو نوع شيوه چله كشي براي بافت اين نوع فرش وجود داراست يكي‌از چله كشي گردان و ديگري اثبات كه تفاوت هايي در بين اين دو شيوه وجود داراست. در چله كشي اثبات هريك گره بوسيله يك رفت و رجوع ساخت و در چله كشي گردان با هر رفت و بازگشت يك تار ساخت مي گردد. از تفاوت هاي ديگر اين دو نوع چله كشي مي شود به عدم وجود مسافت دربين چله ها در چله كشي گردان اشاره نمود كه در چله كشي اثبات برعكس ميباشد و به اندازه يك تار مسافت در بين چله ها وجود دارااست. براي بافت فرش دورو ابريشم يا اين كه مي اقتدار از دو نقشه گوناگون بهره مند شد و يا اين كه از يك نقشه با رنگ هاي متنوع. فرش دورو ابريشم به باعث بها دنيوي و معنوي و همينطور زيبايي ظاهري منحصري به شخصي كه داراست سالانه بخش اعظمي از گردشگران و مسافران را مجذوب خويش مي نمايد همينطور هر ساله تعداد فرش هاي دورو ابريشمي كه به ديگر كشورها صادر مي‌شود، رو به ارتقاء ميباشد.

بررسي فرش در زير نور طبيعي، جهت بررسي ثابت بودن رنگ ها

۸ بازديد

در نوروفروغ طبيعي فرش را از قاليشويي خوب در مشهد زواياي مختلفي بايستي چك نمود. با يقين رنگ فرش در سمت و سوي خواب آن تيره خيس از جهت برعكس ميباشد. براين اساس طرح فرش و نقوش بر روي آن در سمت و سوي عكس خواب عالي به چشم مي‌خورد. اعتنا داشته باشيد رنگ فرش در تمامي مقاطع آن بايستي يكسان باشد. در فرش اختلالات رنگي و دو رنگي چشم نشود. رنگ فرش نيز به اندازه كافي بايستي بي نياز و بدون نقص باشد و اختلاف رنگي ميان انتهاي پرز با رنگ سطح فرش وجود نداشته باشد چون وجود اختلافات رنگي حاكي از اين قضيه ميباشد كه فرش را با به كار گيري از رنگ هاي جوهري رنگ كرده اند
اعتنا: با ماليدن تكه پارچه مرطوب بر روي نصيب‌هاي رنگ دار مشكوك مي توانيد از ثبوت رنگ‌هاي فرش اعتقاد و باور نتيجه ها فرمائيد
كيفيت پرزهاي فرشپرز فرش عموما مي بايست دارنده خصوصيت هايي مانند با دوام بودن، براق، و انعطاف پذير باشد. فرش هايي كه دارنده پرز قابل انعطاف مي باشند نسبت به فرش هايي كه دارنده پرز وحشتناك تري ميباشند از دوام كمتري برخوردار مي باشند از طرفي رغبت بيشتري در جذب گرد و خاك داشته و به راحتي فرش ها با پرزهاي وحشيانه نيز پاك نمي‌شوند.
چك تراكم، طرح و كوبيدگي پودها با برسي پشت فرشتاثير گذارترين دليل بر روي ارزش فرش دستباف و خريد فرش، نوع طرح و بافت فرش است. شايسته ترين شيوه براي ارزيابي بافت فرش اين ميباشد كه بافت فرش از روش پشت فرش نظارت فرمائيد. با آناليز پشت فرش نكته هايي مانند تعداد گره و، طرز تراكم و كيفيت بافت و كوبيدگي پودها را عالي مي‌توانيد محاسبه كنيد براي محاسبه كيفيت بافت عالي ميباشد پشت فرش را چك نماييد.
نحوه شمردن تعداد گره فرش؟ تعداد گره هاي فرش را ميتوان با به كارگيري از ذربيني كه به واحد اندازه گيري درج شده است شمرد. با اين عمل تعداد گره ها را در طي و پهنا يك فريم بشماريد و در هم ظرب فرماييد تا تعداد گره ها در واحد سطح احتساب گردد اعتنا داشته باشيد با تمركز بشماريد چون غلط شمردن تعداد گره ها حتي‌در مقياس دو تا مي‌تواند سود را به طور بي نقص وخيم كند. براي به حساب آوردن خوب، شايسته ترين شيوه اين ميباشد كه ذره در بين را در بخش هاي متعدد قرار دهيد و تعداد گره ها را بشماريد و معدل ان را ترازو خويش قرار دهيد.

فروش تابلو فرش‌

۵ بازديد

براي فروش تابلو فرش قشنگ قاليشويي خوب در مشهد و كهن خويش ميتوانيد به دكان هاي اسباب آنتيك، مراجعه‌كنيد و با يك بها توافقي و منصفانه، مبادرت به فروش تابلو فرش خويش كنيد. همينطور براي فروش تابلو فرش خويش ميتوانيد به تارنما‌هاي فروش وسايل مانند وب سايت ديوار رجوع نماييد. همينطور در حالتي‌كه در خانه سرگرم به بافت تابلو فرش مي باشيد مي توانيد آنان‌را به سوله‌ها و كمپاني‌هاي فرش بافي پيش فروش نمائيد. به علاوه ميتوانيد از اشخاص گوناگون نقش و طرح‌هاي متنوع را تحت عنوان پيشنهاد پذيرفته و پس از گزينش هنگامي مشخص و معلوم تابلو فرش را به خريدار تحويل دهيد. غير از اينها مجموع مواقعي كه براي فروش تابلو فرش اسم برديم، بخش اعظمي از اموزشگاه‌ها كه خدماتي مانند يادگرفتن تابلو فرش ارائه مي دهند، هنرجويان خويش را در بالا تحت عنوان كارآموز قبول كرده و زماني هنرجو به مهارت كافي رسيد مبادرت به خريد تابلو فرش از هنرجو مي‌نمايند.

نقشه گليم

۷ بازديد

بها گليم از آنجايي كه در مناطق قاليشويي خوب در مشهد مختلف با شيوه ها و مواد اول متفاوت بافته مي شوند، در قسمت هاي متعدد سرزمين متعدد است. اما كلاً فاكتورهايي نيز وجود دارد كه منجر بالا رفتن قيمت گليم ميگردند كه تعدادي از اين فاكتورها عبارتند از:
ظرافتنقش و نگارتنوع رنگسن و سال يا قدمت گليمابعاد گليمطرز بافت و كيفيت گليم

گونه هاي گليم در كشور ايرانبه‌دنبال اين نصيب براي اينكه خصوصيات و ويژگي هاي گليم در بخشها متعدد كشور‌ايران را بتوانيد بشناسيد، انواع گليم كه در قسمت هاي گوناگون مرزو بوم بافته مي گردند را خدمت شما معرفي ميكنيم:
گليم تركمني: ويژگي اصلي اين گونه گير اين ها سبك بودن و محكم بودن آنهاست، همچنين شما مي‌توانيد از رنگ قرمز رنگ كه با ساير رنگ ها مانند نارنجي آبي سبز و زرد رنگ ادغام شده، اين نوع گليم را بشناسيد. نقش استفاده شده درگيري هاي تركمني معمولاً گلهاي ۴، ۶ يا هشت پر است كه به صورت متقارن بافته مي شوند.گليم زرند: اين نوع گليم داراي بافت كوچك و چاك دار است كه معمولاً بوسيله اقوام شكاف‌زبان شاهسون بافته مي گردد. اين گليم ها معمولاً به صورت دراز و باريك ته مي گردند و طرح‌هاي استفاده شده در آن‌ها معمولاً درختان مو و گلها مي باشند.گليم پارچه اي: نوع گلي كه به آن ها گوينه نيز مي‌گويند در آذربايجان بافته ميشوند.گليم افشار: طرح هاي استفاده شده روي اين گليم ها معمولاً ستاره هايي مي‌باشد كه در پس زمينه هاي مسن قرار دارا‌هستند و به صورت لوزي در كنار هم قرار داده شده اند.گليم قشقايي: اين گل اينها معمولا داراي نقش و نگار و رنگ هاي پر نمك هستند و همانطور كه از نام آن را ميتوانيد حدس بزنيد بوسيله اقوام قشقايي بافته مي شوند.نقش هاي اصلي استفاده شده در اين گل اينها معمولا گونه هاي هندسي مانند لوزي، ذوزنقه و غيره هستند.گليم سنه: يكي با كيفيت ترين گليم هاي ايران است كه در استان كردستان و توسط مردمان بومي اين حيطه بافته ميگردد. گفته مي‌شود كه شما نمي‌توانيد ظرافت و زيبايي اين گليم ها را جاي ديگري ببينيد.گليم خمسه: اين نمونه گليم بوسيله بوميان محيط شيراز بافته ميگردد و طرح هاي استفاده شده در آن‌ها معمولاً لوزي هايي هست كه از ستاره تشكيل شده و در يك دور‌نما تيره قرار مي‌گيرند. معمولا اين گل ها را در قطعات كوچك مي بافند و آنگاه اين قطعه ها را به هم مي دوزند.گليم بلوچ: اين نمونه‌ گليم معمولاً داراي رنگ‌هاي تيره است و به صورت راه و روش خط مش بافته مي‌شود كه هرمورد از اين رديف ها داراي نقوش خاصي هستند.

بهترين فرش دستباف براي كجاست

۸ بازديد

شايسته ترين فرش قاليشويي خوب در مشهد دستباف براي كجاست. قبل از آنكه به‌اين پرسش جواب دهيم عالي ميباشد بدانيد به چه شكل ميگردد يك فرش دستباف بهتر را تشخيص بخشيد. بهتر بودن فرش دستباف ريزه‌كاري‌هاي اكثري دارااست كه بيشترشان در توا‌ن تشخيص يك غيرمتخصص وجود ندارد. ولي نكاتي هم است كه شما تحت عنوان يك شخص غير كارشناس ميتوانيد تشخيص دهيد. كارشناسان قالي معتقدند كه قيمت هنري يك فرش دستباف به معيار به كارگيري از رنگ‌هاي طبيعي و هماهنگي قرار به دست آوردن اين رنگ‌ها در كنار هم بستگي داراست. البته بها فرش دستباف به ريزي و درشتي بافت، نقشه و رنگ و متاع تار و پود آن بسته ميباشد.
شما مي توانيد هنگام خريد فرش دستباف به‌اين نكات دقت نمائيد: اندازه فرش، تراكم فرش، تقارن صورت و رنگ، تمامي طرح ها بدون نقص باشد، يكنواختي رنگ و اندازه و كلفتي پرزها. اندازه فرش نبايد بيشتراز دو سه سانتيمتر با اندازه استاندارد فرق داشته باشد. مسافت ترنج تا حاشيه‌هاي فرش بايستي يكسان بوده و نقش قرينه باشد. زماني دست در سوي بر خلاف خواب فرش بكشيد ميتوانيد مشاهده كنيد كه رنگ يك دست ميباشد يا اين كه خير. رنگ رمز و ته ريشه ها نبايد فرق داشته باشد و گرنه از رنگ شيميايي مستعمل ميباشد. تراكم فرش را از پشت آن مي‌قدرت تشخيص بخشيد كه از جمله در يك سانتي متر مربع تعدادي گره وجود داراست. هرچه طول پرزها بيشتر باشد دوام فرش هم بيشتر ميباشد ولي بستگي به نوع گره فرش نيز دارااست. مثلا فرش‌هايي كه تك تك مورد ها بالا در آن رعايت مي شود فرش اصفهان و گوشه و كنار آن مانند نايين و كاشان ميباشد ولي بستگي به بافنده هم دارااست و شما با تمركز به همين نكات ميباشد كه ميتوانيد دريابيد شايسته ترين فرش دستباف براي كجاست. مشاهده فرش هاي تارنما كلاهدوزان از مجاورت ميتواند شمارا با ميزان هاي سنجش برتري فرش ها از يكديگر بيشتر آشنا نمايد.

فرش شستم زرد شده چيكار كنم

۷ بازديد

فرش شستم زردرنگ گرديده قاليشويي خوب در مشهد چيكار كنم ! اين نقص‌ بخش اعظمي از اشخاص پس از شستن فرش هايشان در منزل است. اين رخداد به انگيزه ماندن كثيفي و آب ناپاك و آب زردرنگ هايي ميباشد كه بعداز شستشو از فرش بيرون مي‌گردد و بعداز كم آب شدن گردهمايي كرده و بافت فرش را از دربين مي‌برد يا اين كه ريشه هاي فرش را كه انتهاي فرش ميباشند را زردرنگ مي نمايد. اين رخداد مخصوصا زماني مي افتد كه فرش ها در منزل شسته ميگردند و با فعاليت پهن كردن آن روي ديوارها يا اين كه پارو كشيدن آن‌ها آحاد آب چرك الود ها را به سمت ريشه يا اين كه بافت فرش مي‌برند. فرشي كه رنگ زرد ميگردد را بايستي مجدد به صورت اصولي شست يعني نخست مي بايست فرش را گردگيري فرمائيد ، بعد با به كار گيري از شوينده هاي مطلوب بشوييد و آب گيري را بي نقص و اصولي اجرا دهيد. روشي ديگر براي رفع زردي فرش ، استعمال از محلول آب و جوش شيرين و سركه ميباشد. اين محلول را بر نقاط زردرنگ ريخته و سفت دستمال بكشيد. اين نحوه با ميكروب زدايي و اسيدي بودن سبب از در بين بردن زرد فرش ميشود.