آرشیو فروردین ماه 1401

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

شستشوی مکانیزه فرش به چه صورت است؟

۶ بازديد
از آن جایی که در قرن ۲۱ و در بعدازظهر ماکنیزه و ماشینی شدن هستیم، قالیشویی خوب در مشهد قالیشویی‌ها هم از بسط تکنولوژی بی بخش نمانده‌اند. امروزه قالیشویی‌ها به دستگاه‌های توسعه یافته مجهز گردیده‌اند که فرش‌ها را در کوتاه‌ترین مجال و شایسته ترین چگونگی شست‌وشو می دهند. دستگاه‌های نو خطاهای انسانی و خطاهایِ دستگاه‌های کهن را به دست کم رسانده‌اند و از آن جایی که فرش کالایی گران‌قیمت به حساب میآید، پیش بینیِ این خصوصیت بسیار اساسی و دارای اهمیت میباشد. درین مقاله قرار میباشد به توضیح اینکه شستشوی مکانیزه فرش دقیقا به چه شکل اجرا میگیرد، بپردازیم.
شستشوی مکانیزه فرش
پاک کردن و شست‌وشوی مکانیزه حرفه ای فرش‌ خانه شما قادر است وجود آلاینده‌هایی را که اکثر زمان ها در الیاف می‌نشینند، کم کند و سبب ساز پاکیزگی صددرصدی آن خواهد شد.
چه قالی‌کوچک سنتی باشد، چه دستباف یا این که ماشینی، شست‌وشوی سازوکار فرش شمارا تماما منزه می‌نماید و از جراحت زمان بر دوران مراقبت می‌نماید. میتوانید به کارشناسان قالیشویی چلسی کرج پشت گرمی نمائید تا فرش شمارا مانند روزی که آن را به منزل آورده‌اید، تازه به شما تحویل دهد.
در شستشوی مکانیزه فرش مراحل مراقبت از لکه، شستشویِ بی نقص و عطر زدایی اعمال میگردد. در‌این طریق فرش با سرویس ها ماهر کاملا منزه می شود و به از میان بردن لکه‌ها و بازگرداندن آن به موقعیت پیشین امداد کنیم. روند شستشوی مکانیزه فرش برای به کار گیری بر روی اشکال الیاف فرش به طور کامل بی خطر میباشد.

پاک کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش و ۳ روش آسان برای انجام…

۱۳ بازديد
خلال جابجایی فرش به قالیشویی برای شستشو و نظافت کردن لکه شیر قالیشویی خوب در مشهد کاکائو از روی فرش، شیوه های معمولی‌خیس و راحت‌تری هم وجود داراست که فرصت و هزینه کمتری از ما میگیرد. ولی پیش از جاری ساختن هر مورد از این شیوه‌ها، بد وجود ندارد به نکاتی درباره این شغل اعتنا داشته باشید.
نکته نخستین اینکه با دقت به بافت پروتئینی و چرب شیر، گرما قادر است موجب لخته شدن آن و دشوارتر شدن تمیز کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش خواهد شد. بر این محور نیاز به به کارگیری از محلول آب سرد با ماده های شوینده را نباید از حافظه موفقیت.
گزینه سپس اینکه رفع لکه در کمترین فرصت و قبل از منعقد شیر و جایگزین شدن آن در لابلای الیاف فرش قادر است تاثیرات مثبت این فعالیت را صدچندان نماید.
به کار گیری از محلول جوش شیرین و آب سرد یکی این نحوه‌هاست که با پاشیدن آن بر روی لکه شیرکاکائو جدید اعمال میشود.
طریق آن گاه به کارگیری از محلول آمونیاک و آب سرد، گشوده هم بر روی لکه جدید میباشد. برای تمیز کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش بدین نحوه بایستی بعداز پوشیدن دستکش، پاره ای آمونیاک را با اب سرد ادغام کرده و با برس یا این که دست روی لکه بمالید. آن گاه با اب سرد مالش دهید و تا تمیز شدن بدون نقص ادامه دهید.
کاربرد شوینده‌های آنزیم‌دار نیز شیوه دیگری میباشد که به نظافت کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش یاری متعددی می‌نماید. این آیتم نیز بعداز تمیز کردن شیرکاکائو با یک دستمال پاک از سطح فرش و به وسیله محلول شوینده با آب سرد قابل اجراست.

۳ روش مختلف برای از بین بردن بوی شیر روی مبل!

۹ بازديد
به کارگیری از جوش شیرین: این ماده میتواند با رطوبت و چربی شیر ادغام گردیده قالیشویی خوب در مشهد و آن ها را از مبل غیروابسته نماید. بنابراین بوی شیر نیز از در بین رفته و فضای اتاق تمیز میگردد. برای این فعالیت مورد نیاز میباشد پودر جوش شیرین را به زمان یک سری ساعت روی محل لکه‌های شیر یا این که سرتاسر مبل پاشیده و به به عبارتی شرایط نگه دارید. بعد با رتبه توانمند جاروبرقی جارو کرده و آن را از روی مبل توده فرمایید.
سرکه سپید: این مایع جذاب و قدرتمند نیز از سایر موادی میباشد که میتواند اثرات چربی و بوی شیر روی مبل را از دربین برنده شود. برای این عمل ما یحتاج میباشد ادغام سرکه و آب نیم‌ گرم را به نسبت یک واحد سرکه در مقابل ۴ واحد سرکه مخلوط و روی محل آلوده و کثیف گردیده با شیر اسپری نمائید. بعد از سپری شد حدود ۴ ساعت و چنددفعه تکرار این فعالیت، محل را با دستمال مرطوب گردیده با اب منزه نموده و شکیبایی فرمائید تا تماما کم آب گردد.
دمنوش و دانه‌های قهوه: این دو ماده به‌ویژه قهوه، با بوی تند و خاصی که دارا‌هستند، قادرند بوی شیر روی مبل را جذب نموده و از محل بیرون نمایند. برای این شغل کافی میباشد هر کدام از این مفاد را در ظرفی قرار داده و در اطراف محل لکه شیر قرار دهید. با این شغل بوی شیر جذب گردیده و دور و بر از این اختلال رهایی پیدا می‌نماید.
در کنار کلیه این نحوه‌ها، قالیشویی‌های دارای اعتبار و مجاز نیز در کنار شما می باشند تا با طریق‌های ماهر و شستشوی اصولی، فارغ از جراحت به مبل آن را از بوی بد و خطاها ناشی از آن رها نمایند.

پاک کردن شمع از روی پارچه مخمل

۱۰ بازديد
تمیز کردن شمع از روی پارچه مخمل یکی‌از معضل‌های منزل‌داری میباشد قالیشویی خوب در مشهد که بعضا از ما آن را تجارب کرده‌ایم. این عملیات وقتی برنده به حساب میآید که شمع به‌طور بی نقص از روی پارچه مخمل حذف خواهد شد، فارغ از آنکه به متریال دقیق و حساس مخمل زخم رسد.
این فعالیت نیاز به مهارت داشته و در بعضا کم آب‌شویی‌ها به صورت سرویس ها تخصصی اعمال می‌گردد.
البته در صورتی‌که مایلید آن را به‌صورت ماهر و در منزل ایفا دهید، توصیه می کنیم این مقاله را تا پایان رسیدگی فرمایید.
چه‌طور تمیز کردن شمع از روی پارچه مخمل را با توفیق اجرا دهیم؟
برای این عمل مورد نیاز میباشد آغاز وسایل ما یحتاج از قبیل اتو و برگه کم آب کن یا این که حوله کاغذی را آماده کنیم. با اعتنا به ضخامت و رتبه مقاومت مخمل، مرتبه گرمی اتو نیز فرق می‌نماید. ولی اساسا برای این عمل به اتوی نسبتا داغی نیاز داریم.
نکته حائض اهمیت دیگر در نظافت کردن شمع از روی پارچه مخمل این میباشد که می بایست تا حد قابلیت و امکان از شیوع پارافین شمع به بقیه نصیب‌های مخمل دوری کنیم.
به‌این خواسته آغاز تا آنجا که ممکن میباشد شمع جانور بر روی پارچه مخمل را مستقل کرده و به دور می‌ریزیم. چنانچه لکه نو و پارافین هنوز مایع بود این عمل را با احتیاط بیشتر اعمال داده و برای نظافت کردن شمع از روی پارچه مخمل تا سرد شدن و انجماد بدون نقص پارافین شکیبایی میکنیم.
قالیشویی چلسی کارشناس شستشوی گونه های فرش
کارگاه قالیشویی چلسی کرج عضو قانونی اتحادیه قالیشویان و فرش فروشان کرج، دارنده سوله ای مجهز با ماشین آلات مجموع اتومات مهیا ارائه کیفیت عالی ترین سرویس ها شستشوی فرش در سراسر کرج.
تصویب توصیه آنلاین
با تخفیف ویژه
تخفیف ویژه
سرویس ها قالیشویی
چه‌گونه با امداد ورقه کم آب‌کن یا این که دستمال لکه شمع را از فی مابین ببریم؟
بعد با قرار دادن صفحه، حوله یا این که پارچه کم آب کن روی محل لکه شمع در هر دو سطح تحت و روی پارچه مخمل، عمل را استارت میکنیم. در شکل خلا متریال کم آب کن مطلوب، از تعدادی لایه دستمال کاغذی یا این که کلینکس نیز می‌قدرت برای این خواسته بهره مند شد. در این صورت نیاز به بده بستان لایه‌های دستمال به‌طور تروتمیز وجود دارااست.
با کشیدن اتوی داغ روی کم آب کن، پارافین در شرایط ذوب جدب آن گردیده و از مخمل مستقل میشود. تفاوت چندانی در زمینه ی محصول مخمل دراین باره نیست جز دمای مناسب اتو که بایستی به آن اعتنا داشت.
بایستی اعتنا نمود دمای اتو در حدی نباشد که مخمل را بسوزاند. برای اشکال مخمل جیر و میکروجیر، این دما قدری ملایم‌خیس و در مثال‌های قطور‌خیس که مقاومت بیشتری دارا هستند، دمای اتو بیشتر خواهد بود. گاهی نیز از سشوار داغ برای این عمل به کار گیری می‌گردد

فرش ابریشم مصنوعی را در خانه بشوریم؟

۱۰ بازديد
عاقلانه میباشد که فرش های ابریشم تصنعی و مصنوعی را در منزل نشویید قالیشویی خوب در مشهد چون یک نادرست در شستشوی این فرش های گران بها ممکن میباشد منجر ضربه مالی سنگینی خواهد شد.
در تحت به نکات شستشوی و لکه بری فرش با نخ ابریشم تصنعی و مصنوعی در خانه اشاره می‌شود:
جهت لکه بری فرش از محلول رقیق گردیده ۲۰ درصد سفید کننده با آب سرد و یه خرده تاید به کارگیری نمائید و با پارچه پنبه ای یا این که اسفنج آغشته بدین محلول در جهت خواب فرش روی محل متبوع بکشید.
جهت شستشوی کلی از کف شامپو فرش به کار گیری فرمائید و تنها در هر توشه شستشو هم راستا و بوسیله پارچه پنبه ای این عمل را اجرا دهید و از شستن فرش ابریشم به طور گردشی و فشار در قسمت ابریشمی پرهیز کنید.
با دست کشیدن بر روی فرش و با ریختن آب همه مواد شستشو را از آن بیرون نمایید؛ آب آیتم به کار گیری برای شستن فرش ابریشم تصنعی بایستی سرد یا این که ولرم باشد.
برای برداشتن لکه های رنگی از سطح فرش از سودای خالص به کار گیری فرمایید و در انتها با یک دستمال پاک و سپید سودای باقیمانده را از سطح فرش گردآوری فرمائید.
برای کم آب کردن سطح لکه‌گیری گیری گردیده از حرارت به کارگیری نکنید و فرش را در مسیر جریان هوا قرار دهید تا کم آب خواهد شد.
بعداز اتمام عملیات شستشوی فرش را لوله نکنید و پرزهای فرش را به وسیله دستمال نخی یا این که حوله ای بگیرید و بعد فرش را از پشت در نوروروشنایی بی واسطه خورشید قرار دهید‌.
در مرحله پایان بعداز کم آب شدن فرش آن را بر روی زمین پهن فرمائید و بوسیله برس فرش فرش را در جهت خواب آن برس بزنید تا به شرایط نخستین خویش بازگردد.
با سپردن گونه های فرشهای ابریشمیتان به قالیشویی افرا از درخشندگی و چگونگی بافت فرش خویش بعد از تحویل رضایت بدون نقص خواهید داشت.

لکه برداری از فرش ها به کمک قالیشویی

۹ بازديد
یکی‌از این روند لکه برداری میباشد در واقعیت قالیشویی خوب در مشهد می بایست پیش از شستشوی فرش، لکه های فرش از در میان بیروند چون هر لکه بسته به نوع آن طریق نظافت کردن اختصاصی خویش را داراست. شستشوی فرش فارغ از نظافت کردن لکه ممکن میباشد سبب ساز ثبت لکه بر روی آن فرش شود.
اولی گام در لک برداری، تشخیص نوع لکه میباشد.
در قالیشویی ها او‌لین گام در مرحله لکه برداری از فرش تشخیص نوع لکه است. بعداز تشخیص نوع لکه، کارشناسان با دقت به نوع فرش دستباف یا این که ماشینی و همینطور عمر فرش جدید یا این که کهنه بودن آن حلال مطلوب لکه را گزینش می کنند. اشکار میباشد حلال گزینش گردیده می بایست بگونه ای باشد که به الیاف فرش زخم نرساند.
هر یکسری قالیشویی ها قابلیت نظافت کردن لکه از روی فرش را دارا هستند، البته سفارش میگردد به محض به وجود وارد شدن لکه بر روی فرش اقدامات مورد نیاز را اعمال دهید تا بر تاثیر مرور مجال لکه بر روی فرش ثبت نگردد. بعضا از این اقدامات به تفصیل زیر می‌باشند:
هریک از لکه ها را که قابل برداشتن میباشد، به وسیله قاشق بردارید، محلولی از سرکه سپید، شامپوی فرش و آب ولرم را تهیه و تنظیم کرده و در محل لکه بریزید.
مثلا لک ها ، تمیز کردن لکه اسباب آرایش و پیرایش از فرش میباشد.
پارچه سپید و تمیزی که به تینر یا این که الکل سپید آغشته گردیده‌است
بر روی محل لکه قرار داده و مالش دهید،
محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه و تنظیم فرمایید.
پارچه سپید و تمیزی که آغشته به محلول شامپوی فرش و آب ولرم میباشد بر روی محل لکه قرار دهید. محل لکه را طوری مالش دهید که مواد لکه زا بطور بدون نقص در محلول حل شوند. با یک دست سپید و کم آب محل لکه را بطور بدون نقص مالش دهید تا اثرات لکه و آب دربردارنده آن بخوبی تمیز گردیده و توده شود.
شناسایی لکه ها پیش از لکه برداری از فرش
همان طور که اشاره شد شناسایی نوع لکه در هنگام لکه برداری از فرش امری الزامی میباشد. معمولا اشخاص خانه نوع لکه فرش را میدانند. توصیه میشود هنگام سپردن فرش ها به قالیشویی کارشناسان را از نوع لکه فرش آگاه کنید تا بتوانند به داشتن داده ها کافی به شایسته ترین وضعیت ممکن به لکه زدایی به فرش شما بپردازند.
شناسایی لکه های معمولا عمل دشواری وجود ندارد و از روی رنگ، غلظت و ماندگاری آن قابل تشخیص میباشد. به عنوان مثال لکه نتایج از دمنوش بر روی فرش، لکه زردرنگ رنگی میباشد که در صورتی‌که به عبارتی موقع برطرف نگردد ممکن منجر زردرنگ شدن فرش برای مدام خواهد شد.
لکه های چربی بعداز سپری شد طولانی روی فرش کم آب میشوند و باعث چسبیدن پرزهای فرش و زرد رنگ شدن ریشه فرش آن‌ها می‌شوند.
لکه های ناشی از سوختگی که تماما معلوم و قابل تشخیص می باشند و معمولا بصورت نقاط سیاه و قهوهای می‌باشند که بصورت تکه ای بر روی فرش تولید گردیده اند.
لکه های پروتئینی مانند لکه های ناشی از تخم مرغ، خون و … حالتی چسبنده و لجز برروی فرش تولید می کنند.