آرشیو خرداد ماه 1401

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

پاک کردن لکه شاه توت از روی فرش

۲ بازديد
پادشاه توت جز خوشمزه ترین میوه ها میباشد ولی در صورتیکه قالیشویی خوب در مشهد آب آن بر روی فرش ها ریخته گردد و دیر منزه خواهد شد سبب ساخت لکه گردیده و ظواهر زیبای فرش را از دربین می‌برد. برای پاک کردن لکه فرمانروا توت از روی فرش شایسته ترین عمل این میباشد که در به عبارتی لحظه ریخته شدن و پیش از کم آب شدن آن مبادرت به نظافت کردن خواهد شد به این دلیل‌که در شکل کم آب شدن لکه ممکن میباشد که نظافت کردن آن به مشقت انجام یافته و نیاز باشد که از سرویس ها قالیشویی مصرف شود. همان طور که گفته شد امروزه محلول ها و ماده شوینده متعدد و زیادی برای پاک کردن اشکال لکه ها از روی فرش در منزل وجود داراست. اسپری های لکه بر، محلول مواد شستشو و هیدروژن پراکسید، محلول سرکه سپید و آب، محلول آب جوش و جوش شیرین، محلول آب و نمک، محلول آب، هیدروژن پراکسید و سدیم کربنات، شوینده های منحصر به فرد و شامپو فرش، محلول آب و آمونیاک و … از مهمترین مواد پاک کننده لکه ها از روی فرش میباشند.
برای نظافت کردن لکه سلطان توت از روی فرش می اقتدار از محلول آب و سرکه بهره مند شد. آغاز می بایست شخص یکپارچه پاک را به محلول آغشته نماید و آن گاه به آرامی بر روی لکه ضربات آهسته وارد نماید تا به طور کامل لکه رقیق و منزه خواهد شد. این کار می بایست تاوقتی‌که لکه به طور کامل از فی مابین برود تکرار گردد. در صورتی‌که اثر ها لکه همچنان مانده بود شخص میتواند از محلول شامپو فرش، سرکه و آب به کار گیری نماید تا لکه به طور بی نقص از فی مابین برود.
همینطور استعمال از یخ و آب سرد برای رقیق خیس کردن لکه پادشاه توت میتواند پروسه تمیز کردن آن را بی آلایش خیس نماید. بعداز رقیق شدن لکه می قدرت از مواد شستشو متفاوت مانند ریکا، شامپو فرش و … به کار گرفت. در غایت در شرایطی‌که لکه پادشاه توت به طور کامل پاک نشد اشخاص می‌توانند از سرویس ها قالیشویی به کار گیری کنند.
نکات اساسی برای از در میان بردن لکه فرش
وقتی که نسبت به زدودن لکه از فرش در خانه مبادرت می کنید؛ بایستی همواره بعضی نکات اساسی را مدنظر قرار دهید. از جمله مال فرش عنایت متعددی داراست. فرش‌های دستباف معمولا حساس‎‌خیس بوده و به انگیزه استعمال از رنگ‌های طبیعی ممکن میباشد در صورتی‌که که محلولی روی آن ها بمالید، رنگ پس بدهند. یک کدام از نکات اصلی برای نظافت کردن لکه فرش در خانه، مبادرت سریع و فوری قبل از کم آب شدن فرش میباشد. همینطور به حافظه داشته باشید که از حوله برای تمیز کردن به کار گیری فرمایید خیر دستمال کاغذی.
هیچ گاه حوله را روی فرش نمالید و همواره قبل از آغاز لکه‌بری در خانه، محلول خویش را در کناره‌ای از فرش آزمون نمائید تا مطمئن گردید آسیبی به فرش شما وارد نمی‌نماید. همواره فرش‌ها را جارو نمائید تا گرد غبار روی فرش نماند. در غایت در حالتی که که لکه مدتی زمان بر روی فرش ماند یا این که به شیوه‌های خانگی اعتقاد ندارید، این شغل را به متخصصان قالیشویی بسپارید. یک قالیشویی دارای اعتبار و مطمئن بعد از تحقیق لکه مو جود روی فرش شما با ماده شوینده اختصاصی و مرغوب لکه فرش را میبرد.

چگونه لکه بتادین را از روی فرش پاک کنیم؟

۴ بازديد
ریختن مواد خوراکی، اشکال آلودگی ها و مواد شیمیایی روی فرش موجب ساخت لکه های قالیشویی خوب در مشهد زشت و زننده می‌گردد که گاهی برطرف کردن آن بسیار اختلال میباشد. یکی لکه هایی که ممکن میباشد پس از استعمال از بتادین برای ضد عفونی جراحت روی فرش ساخت گردد، لکه بتادین میباشد. بتادین رنگ قرمزی داراست و از همین رو برطرف کردن آن به ویژه روی فرش های کرم و پر‌نور بسیار معضل برانگیز میباشد. ولی آیا چیزی راجع به شیوه های لکه بری فرش برای از در میان بردن لکه بتادین می‌دانید؟ چطور می قدرت با به کار گیری از مواد خانگی و طبیعی از شر لکه های قرمز‌رنگ بتادین از روی فرش خلاص شد؟ درین نوشته‌ی علمی از سایت قالیشویی بانو میتوانید با هر آن چیزی که مایحتاج میباشد راجع به پاک کردن فرش از لکه بتادین بدانید، آشنا گردید.
بتادین چیست؟
بتادین نوع ضدعفونی کننده موضعی میباشد که برای پانسمان جراحت و همینطور شستشوی پوست گذشته و پس از جراحی به کارگیری می‌شود. به کارگیری از بتادین از بروز عفونت ‌های باکتریایی دوری می نماید. از مهم‌ترین خصوصیت های بتادین میباشد که باطن آن ید فعال وجود دارااست که به آهستگی بافت های قابل انعطاف بتادین را جذب می کند. این قضیه موجب می ‌گردد تا بتادین برای برهه زمانی وقت گیر تری قضیه را استریل نگه دارااست. امروزه بخش اعظمی از اشخاص در منزل از بتادین به کارگیری می نمایند و از آن برای ضد عفونی آسیب های گوناگون استعمال می کنند. وجود ید در بتادین موجب ساخت و ساز رنگ قرمز‌رنگ بتادین می‌شود. از همین رو ریختن این ماده روی فرش موجب بروز لکه هایی میگردد که بایستی به نحوه های مشخصی منزه گردد.

شامپوی تگزافون در شستشوی مبلمان

۴ بازديد
شامپوی تگزافون آلمان یک خمیر سپید نصفه روشن و غلیظ میباشد قالیشویی خوب در مشهد که ترکیبات آن با تن بشر هیچ‌سیرتکامل عکس العمل خطرناکی علامت نمی‌دهد.
در سوله قالیشویی افرا از شامپوی تگزافون آلمان جهت شستشوی مبل منفعت می برند.
در حالتی‌که مبلمان خانه شما خیلی آلوده و کثیف باشد و یا این که آلوده و کثیف به لکه هایی خاص مانند ماژیک و یا این که خون باشد مبل شویی با خدمت کاران قالیشویی افرا که مجهز به شامپوی تگزافون آلمان می‌باشند سفارش میشود.
این شامپوها فقط به وسیله قالیشویی های مکانیزه به کارگیری می شوند که از مواد ثبت کننده و نانو برخوردارند و موجب ضمانت سالم مبل می گردند.
این محلول اشکال چرک آلود و کثیفی را از لابلای مبلمان بیرون می نماید و با از در بین بردن لکه ها مبل شمارا مانند روز نخستین با طراوت جلوه می‌دهد.
مزایای شامپوی تگزافون آلمان
شامپوهای تگزافون آلمان گزینش بسیار مطلوب تری نسبت به پودر های شوینده هستند و در هنگام شستشو هیچوقت رنگ مبل را حاد و کمرنگ نمی‌کنند.
فرمولاسیون استاندارد این شامپو ضمانت کننده عدم زخم به الیاف پارچه مبلمان میباشد.
در واقع اقتدار شویندگی از مهم ترین مزایای شامپوی تگزافون به حساب میآید.
حل شدن تگزافون در آب در حدود یک ساعت فرصت می‌برد و درصد مخلوط این ماده با آب نسبت یک به ده میباشد.
پس در هر لیتر آبی رنگ که مصرف میشود بایستی یک کیلو گرم تگزافون را حل کرد.
شیوه مبل شویی با شامپوی تگزافون آلمان
راءس قالیشویی و مبل شویی دارای اعتبار افرا سرویس ها مبل شویی با شامپوی فوق العاده باکیفیت تگزافون آلمان را در خانه ارائه میدهند.
این مبادرت از حمل کردن مبل ها و یا این که جراحت احتمالی آنان پرهیز می‌نماید.
در مرحله ابتدا مبل‌ها جاروکشی می گردند تا هرگونه آلودگی از لابلای اجزا و محل دوخت برداشته خواهد شد.
آن گاه روکش مبل و نشیمنگاه بوسیله فرچه های اختصاصی به ماده شوینده آغشته می‌شود.
همانگونه که تا قبل از این اشاره شد شامپوی مصرفی قالیشویی افرا تگزافون آلمان میباشد پس هیچ گاه نگران کدر شدن مبلمان خویش بعد از شستشوی نباشید.
در مرحله انتها همه آب و ماده های شوینده وارداتی به مبلمان بوسیله دستگاه آب کش اختصاصی از باطن مبل خارج کشیده میگردد؛ این فرمان بازدارنده پوسیدگی مبل می‌گردد و باقی نم و رطوبت بعد از یک روز کم آب می‌شود.
نظافت مبل با شامپوهای تگزافون آلمانی مرتبه یک باعث قدمت اثرگذار مبل میشود و مبل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن منزه میگردد.

نقش لوزی در فرش دستبافت

۳ بازديد
به‌دنبال تعبیر نقوش فرش می بایست به یکی‌از پرکاربردترین نقوشی که در فرش‌های قالیشویی خوب در مشهد دستبافت آیتم استعمال قرار می گیرد، یعنی طرح لوزی اشاره کنیم. طرح لوزی با علامت دفاع از دیده آسیب در فرش‌های دستبافت گزینه استعمال قرار می‌گرفت.
نقش چهارپاره روی فرش
نقش چهار پاره یک گل چهارپر میباشد که تحت عنوان تمثیلی از چهر عنصر مهم یعنی باد، آب، هوا، خاک آیتم به کار گیری قرار می گیرد.
تعبیر نقش طاووس
در دنیای حقیقی و واقعی طاووس را به زیبایی میشناسیم، ولی زمانی طرح طاووس روی فرش زده میشود معنای سحر و فریبندگی می دهد.
تعبیر نقش درخت
یکی‌از طرح‌های پر استفاده روی فرش‌های دستبافت مرتبط با طرح درخت و درختچه میباشد. این طرح نشانه معاش میباشد و علامت دهنده‌ی شادابی میباشد
در قبلی عموم انگیزه حقیقی وواقعی رخدادهای طبیعی را نمی‌دانستند، به همین خیال کوشش می‌کردند اتفاقات را به یک برهان ماورایی یا این که نیروهای اهریمنی ربط بدهند. طرح مثلث که معمولاً در کناره‌ی فرش‌ها آیتم به کار گیری قرار می‌گرفت، به آنها این پیام را می‌بخشید که از دسترس نیروهای اهریمنی در جانبداری می‌باشند. هنوز هم به کار گیری از طرح مثلث در فرش‌های دستبافت عشایری رایج میباشد.

شستشوی فرش با بخارشوی

۴ بازديد
در صورتی شستشوی قالی با بخار اصولی صورت پذیرد قالیشویی خوب در مشهد و از مواد و پودر قالیشویی دارای اعتبار مصرف شود این نحوه قابلیت و امکان پذیر میباشد، شستشوی فرش با بخار یک شیوه تمیز کننده بدون نقص شناخته گردیده در سراسر عالم میباشد که ۹۷ درصد خاک و گرد و غبار فرش گرفته میگردد و فرش به طور لایه لایه از بالا تا ذیل منزه می گردد.
این یک سیستم رطوبتی میباشد که در آن از رطوبت مقداری برای شستن فرش به کار گیری میگردد. این سیاق برای شستن فرش هایی که به شدت آلوده می باشند کاربرد داراست در واقع قطرات ریز آب داغ که با محلول شوینده ادغام گردیده‌اند پایین فشار شستشو با بخار به عمق پرز های قالی و فرش تزریق میشوند.
گاهی در قالیشویی ها طریق بخارشوی برتری داراست چرا که شوینده هایی که در قالیشویی به طرز کم آب کن استعمال میگردد سالم آن‌ها و همچنین گوشه و کنار زیست را به خطر می اندازد. آب داغ این دستگاه برای پاک کردن هر محلول تمیز کننده کافی میباشد.
این سیستم همچنان توانگری حذف و گردآوری ماسه های مو جود در الیاف فرش را داراست،همچنان درصورتی که در طی سال فرشهای شما چرک الود نشده‌اند. می توانید با بخارشوی تطهیر ایفا دهید. با به کار گیری از یک اسپری منزه کننده بر سطح فرش پیش از عملیات مکش در غایت یک فرش کم آب و منزه ارائه میشود.
طریق شستشوی فرش با بخار
در‌این سیستم پاک سازی با بخار فرش به طور کامل منزه می‌گردد.
آغاز بوسیله جاروبرقی بر روی سطح فرش گرد و غبار بیرون می گردد و آنگاه دستگاه قالیشویی شوینده دترجنت را روی فرش اسپری می نماید. بعد از آن آب گرم روی سطح فرش و همچنان تک تک فرش با آلودگی ها و غبار ها ادغام گردیده و شوینده ها را بر روی الیاف فرش فعال میکند.
برای فرش هایی که الیاف پشم یا این که طبیعی و دارا هستند از مواد اسیدی و برای فرش هایی که الیاف تصنعی و مصنوعی دارا‌هستند.
از مواد قلیایی به کار گیری می‌شود، آن گاه یک جاروبرقی آب آن را می کشد.
فرصت کم آب شدن فرش بسته به الیاف فرش و نوع امکانات شستشو متغیر میباشد.

طرز شستن فرش دستباف در قالیشویی

۴ بازديد
تهیه و تنظیم خواب فرش از پروسه شستن فرش

بعداز نیم ساعت قالیشویی خوب در مشهد یک توری یا این که دستمال زبر بردارید و آن را در جهت خواب فرش روی آن بکشید. این عمل موجب میگردد تا بافت فرش شما حالتی منظم به خویش بگیرد. در غایت میتوانید با به کارگیری از جارو برقی در یک طرف فرش را جارو کشی فرمائید. در‌حالتی که بعداز جارو گشوده هم شم میکنید که پرزهای فرش نامنظم می باشند، از یک کتف یا این که برس برای تر و تمیز کردن آن‌ها به کار گیری فرمائید.

۳- شستن فرش دستباف در منزل با استعمال از سرکه سپید

برای شستن فرش دستباف در منزل مدام مورد نیاز وجود ندارد که از شامپو فرش یا این که شوینده های شیمیایی استعمال نمائید. شما در شکل نیاز میتوانید خودتان با استعمال از مواد طبیعی و خانگی شوینده ها و لکه برهایی بی سابقه برای شستن فرش دستباف در منزل فراهم نمایید. به کارگیری از سرکه سپید یک شیوه فوق العاده برای نظافت کردن فرش های دستباف میباشد. برای این فعالیت می بایست یک پیمانه سرکه را با ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق نمک ادغام نمائید و از آن برای پاک کردن فرش به کار گیری فرمائید.

۴- شستن فرش دستباف در منزل با به کار گیری از شیشه تمیز کن



به کار گیری از مخلوط شیشه تمیز کن و آب نیز یک طرز دیگر برای نظافت کردن فرش دستباف میباشد. برای این عمل بایستی شیشه منزه کن و آب گرم را به مقدار هم اندازه ادغام فرمائید. آنگاه فرش را با آن منزه نمایید. عالی میباشد پیش از به کارگیری قطعاً آن را در کناره ای از فرش آزمایش فرمایید.

۵- نحوه شستن فرش دستباف با به کارگیری از محلول آمونیاک

در صورتیکه روی فرش شما لکه های دشوار و زننده تاسیس شده است، می‌توانید برای از در بین بردن این لکه های تیره از یک مخلوط دربردارنده آمونیاک به کار گیری فرمائید. برای این فعالیت آغاز دستکش به دست نمایید. ۱ قاشق غذاخوری شوینده ملایم، ۱/۴ پیمانه آمونیاک، ۱/۴ پیمانه سرکه و ۱۱ لیتر آب را با هم مخلوط نمایید. بعد از آن از این ادغام برای از میان بردن لکه های دشوار روی فرش هایی که به شدت آلوده و کثیف می‌باشند استعمال فرمائید.

۶- شستن فرش دستباف با جوش شیرین



برای شستن فرش با جوش شیرین صرفا به پاره ای جوش شیرین نیاز دارید. برای این شغل بایستی پاره ای جوش شیرین روی فرش بپاشید. پس از ۲۰ دقیقه فرش را با جارو برقی منزه نمایید. این عمل موجب از دربین رفتن لکه های روی فرش دستباف میگردد و به بافت آن نیز هیچ آسیبی وارد نمی نماید.

۷- استعمال از هیدروژن پراکسید برای شستن فرش دستباف

برای شستن فرش دستباف در منزل با استعمال از هیدروژن پراکسید می بایست ۱۷۶ میلی لیتر هیدروژن پراکسید ۳ درصد را با ۳۵۰ میلی لیتر آب و ۵ قطره لیمو ترش ادغام فرمایید. حال از این شوینده برای نظافت کردن فرش دستباف به کارگیری فرمائید.

طرز شستن فرش دستباف در قالیشویی

کیفیت شستن فرش ماشینی در منزل

۳ بازديد
کیفیت شستن فرش ماشینی در منزل
او‌لین مرحله در شستشوی  قالیشویی خوب در مشهد فرش ماشینی روی هم گذاشتن گردو غبار روی آن با جاروبرقی میباشد. بعد فرش را بر روی یک سطح پاک و دشوار پهن کرده و با به کارگیری از شوینده هایی مثل ریکا، پودر صابون خانگی و یا این که پودر های لباسشویی حل گردیده در آب و آب ولرم و یک برس قابل انعطاف آغاز به شستشوی آن نمایید. بعد فرایند آبکشی و کم آب کردن را همچون فرش های دستبافت اعمال دهید.



طریق تمیزکردن فرش با شامپوفرش
در حالتی که فرش‌تان خیلی آلوده و کثیف وجود ندارد، میتوانید از شامپوفرش برای برای تمیزکاری و براق کردن فرش تان به کارگیری نمائید. برای اینکار آغاز روی فرش را با جاروبرقی پاک نمایید. بعد طبق راهبرد روی بطری، شامپو فرش را با کمی آب ولرم ادغام کرده و با یک اسفنج بر روی سطح فرش بکشید. در غایت با یک دستمال پاک استارت به پاک کردن سطح فرش فرمائید. اعتنا داشته باشید که تا‌هنگامیکه فرشتان تماما کم آب نشده هیچ گاه روی آن روش نروید و یا این که روی آن ننشینید به این دلیل که آلودگی را بیشتر جذب می نماید.

نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی: طرز حفظ از کاپشن چرمی| نکات مفیدی که می بایست بدانید!


طریق تهیه و تنظیم شامپو فرش خانگی
در صورتی به شوینده های صنعتی آلرژی دارید می‌توانید شامپوفرش را خودتان در خانه تنظیم فرمایید. برای تهیه و تنظیم شامپو فرش یک سری طریق بی آلایش و سهل وآسان وجود داراست. اولی طرز تشکیل داد شامپوفرش، ادغام سرکه سپید و جوش شیرین میباشد که بسیار کاربردی بوده و به سادگی اکثر لکه های روی فرش را منزه می نماید. دومی طرز مخلوط هیدروژن پراکسید، ریکا و یک پیمانه آب میباشد. شما میتوانید با افزودن یه خرده جوش شیرین به‌این مخلوط، بوی بد فرش را نیز از فی مابین غالب شود. اما فراموش نکنید پیش از به کار گیری از هر نوع شوینده ای به طبع آن را روی کناره ای از فرش آزمون فرمایید.