آرشیو مرداد ماه 1400

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

نحوه نگهداري و شست و شوي گليم به چه صورت مي باشد؟

۱۰ بازديد

گليم ها يكي گونه هاي كفپوش هايي مي باشند  قاليشويي خوب در مشهد  كه معمولاً در سايزهاي كوچكي بافته مي گردند. سهل بودن حمل و نقل و شستشوي گليم سبب ساز شد‌ه‌است كه از آن‌ها در اطراف هاي لبريز رفت و آمد مانند اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و… مصرف شود. معمولاً بيشتر گليم هاي جانور در بازار از محصول الياف طبيعي و به طور دستباف ميباشد. به همين عامل گليم ها نسبت به فرش و موكت دارنده آلرژي بيشتري ميباشند و نياز به محافظت بالايي دارا هستند. شايسته ترين راه و روش براي نگهداري از گليم، شستشوي به موقع آن ميباشد. گليم ها به جهت آلرژي بالا عالي ميباشد گليم ها به حيث متاع و شيوه بافت در گونه هاي مختلفي ساخت ميگردند. اكثري از گليم ها از محصول الياف هاي طبيعي مانند پشم حيوان ها اهلي، ابريشم، پنبه و… مي‌باشند. گليم هايي كه با به كار گيري از الياف هاي طبيعي ساخته مي‌شوند معمولاً به طور دستبافت مي باشند. گليم هاي دستبافت دارنده نازكي بالايي ميباشند و ممكن ميباشد در اثر شستشوي نا مطلوب پاره يا اين كه در گير تغيير تحول رنگ شوند. بر همين پايه در قاليشويي هاي داراي اعتبار براي دوري از جراحت گليم هاي دستباف، از طريق دستي يا اين كه نصفه خود كار براي شست و شو به كار گيري مي نمايند. در شست و شوي دستي تك تك فرآيند شست و شو بوسيله اشخاص زبده و سواي به كار گيري از ماشين آلات و امكانات متعدد اعمال ميگردد.
شستشوي ماشينياز ساير شيوه هايي كه براي شستشوي گليم ها به كارگيري ميشود، شستشوي گليم با به كارگيري از ماشين آلات و دستگاه هاي توسعه يافته ميباشد. شست و شو به طرز ماشيني به طور نصفه خودكار و كل خود كار اعمال مي‌شود. معمولاً گليم هايي كه با به كارگيري از الياف هاي تصنعي و به صورتي ماشيني ساخته ميشوند، دارنده آلرژي كمتري نسبت به گليم هاي دستباف ميباشند. بدين ترتيب براي شست و شوي آن‌ها از طريق ماشيني به كارگيري ميگردد. در‌اين طريق مجموع يا اين كه بيشتر فرآيند شست و شو با تحليل بدون نقص اشخاص كارشناس و با به كارگيري از شايسته ترين ابزار آلات اعمال ميشود.پروسه شستشوي گليم در قاليشوييشستشوي گليم در قاليشويي در طول فرايند مشخصي ايفا ميگردد. براي شست و شوي گليم در قاليشويي در آغاز متاع فرش و نوع بافت آن را نظارت مي نمايند، بعد با دقت به سبك گليم، از طريق قابل قبولي براي شست و شوي آن به كارگيري مي نمايند. فرايند شست و شوي گليم در قاليشويي عبارتند از:
غبارگيرياو‌لين مرحله اي كه عالي ميباشد پيش از شست و شوي گليم صورت پذيرد، غبار گيري گليم ميباشد. عالي ميباشد گليم هايي كه به قاليشويي برده ميشوند، در صدر با به كار گيري از جارو برقي منزه شوند. در قاليشويي ها به دو طرز دستي و ماشيني به رفع گرد و غبار گليم ميپردازند. غبارگيري فرش نياز به اعتنا بالايي دارااست. در صورتيكه كه غبارگيري به صورت صحيحي اعمال نشود، ممكن ميباشد منجر پاره گي گليم خواهد شد.

چگونه انواع لكه ها را از روي فرش تميز كنيم؟

۸ بازديد

براي از في مابين بردن بوي بد و لكه‌هاي  قاليشويي خوب در مشهد  ديرين از محلول 100٪ سركه به كارگيري فرمائيد. چون سركه خالص به شدت قدرتمندتر ميباشد و لكه‌هاي سابق را از في مابين مي برد. در‌صورتي‌كه با محلول سركه خالص لكه تميز نشد؛ كافيست كه بعداز اسپري كردن سركه روي آن، مقدار جوش شيرين هم بريزيد. پس از اين كه سركه و جوش شيرين با هم برخورد آرم دادند، به به عبارتي ترتيب با دستمال پارچه‌اي فرش را پاك نمائيد.در صورتي‌كه گشوده هم لكه منزه نشد، اذن دهيد ادغام يك شب روي فرش بماند. گه گاه فرايند نظافت كردن فرش بدين طرز يك يا اين كه دو روز ارتفاع ميكشد. آنگاه بگذاريد الياف قالي به طور كاملً كم آب خواهد شد.
نكته حائض اهميتصحت دارد كه سركه و جوش شيرين را مي‌قدرت براي پاك كردن فرش بهره مند شد؛ البته اين مخلوط كاربردهاي ديگري نيز دارااست. طبق يافته‌هاي علمي، سركه يك ماده ضد عفوني‌كننده ميباشد. اين ماده بضاعت و توان بسيار ديده‌گيري در كشتن ميكروب‌ها دارااست. البته به به عبارتي اندازه توان سفيدكنندگي ندارد. سركه احتمالاً براي تزكيه خاك و لكه‌هايي مانند ادرار حيوان‌ها خانگي مطلوب ميباشد ولي براي لكه‌هاي سابق روي فرش كاربرد چنداني ندارد.درين وضعيت به عبارتي‌طور كه در ابتدا نيز توضيح داديم، خوب ميباشد از جوش شيرين و سركه به كار گيري فرماييد. اين ادغام در حالي كه تحت عنوان يك منزه‌كننده خانگي فعاليت مي‌نمايد؛ به چيزي زخم نمي‌رساند و بوي بد فرش را جذب مي‌نمايد.در غايت در حالتي كه كل طرز‌هاي مذكور نتوانستند فرش را پاك نمايند، مي بايست اين شغل را به كاردان سپرده و با يك قاليشويي حرفه اي تماس حاصل نماييد. تكنسين‌هاي فرش شويي مي توانند اين عمل را به صحت ايفا دهند و در پهنا يك سري روز فرش را منزه تحويل‌تان دهند.

چگونه انواع لكه ها را از روي فرش تميز كنيم؟

۶ بازديد

نظافت كردن فرش هاي  قاليشويي خوب در مشهد  شما يك قسمت مهمي از منزه نگه داشتن منزل شما است. با اين وجود، برخي توليد ها شوينده ممكن ميباشد مواد شيميايي داشته باشد كه براي فرش شما مضر باشد. به مكان به كارگيري از اين توليدات، مي توانيد با به كار گيري از شوينده هاي طبيعي در خانه فرش دستباف خويش را بشوييدصرف لحاظ از اين‌كه از كدام طرز را براي نظافت كردن فرش دستباف به كار گيري ميكنيد، مدام روي يك بخش كوچك و خير چندان قابل مشاهده از فرش خويش تست نماييد و شكيبايي فرماييد تا يك روز كم آب خواهد شد و در غايت مبادرت به نظافت كردن بقيه نقاط فرش بكنيد.
پاك كردن با به كارگيري از شوينده هاي طبيعي1.براي شستن فرش دستباف از آب گرم خالي در يك بخار شو به كارگيري فرماييد. آب گرم در‌اين ماشين ها مي تواند تا ترازو متعددي از كثيفي فرش شما‌را خارج بكشد و هيچ مواد شيميايي هم مايحتاج وجود ندارد.• اين نحوه براي لكه هاي پررنگ و دشوار كاربرد ندارد البته نحوه خير و خوبي براي يك شستشوي بي نقص فرش دستباف به‌حساب مي‌آيد.
2.از آب و صابون خانگي به كار گيري نماييد. صابون خانگي طبيعي مي‌تواند آيتم خير براي اين نوع شستشو باشد. اين شيوه مي تواند تا حد متعددي لكه ها را از دربين غالب شود و به هيچ عنوان هم سمي و ايراد ساز وجود ندارد. پاره اي آب با اين صابون خانگي هاي مايع تركيب فرماييد و روي فرش بكشيد.• با خويش يك حوله همدم داشته باشيد و هم‌زمان باشسشتوي فرش با محلول صابوني، با حوله كم آب روي فرش بكشيد و محلول را از فرش خارج بكشيد.• در شرايطي‌كه ماشين فرش شويي در خانه داريد، مي توانيد از اين محلول صابوني به مكان ماده شوينده شيميايي استعمال فرماييد.
3.از داروخانه ها و يا اين كه مغازه هاي تبارك يك شوينده طبيعي براي فرش دستباف بخريد. شوينده هاي متعددي در بازار وجود داراست كه طبيعي و غير سمي ميباشند. مي توانيد به طور آنلاين و يا اين كه از مغازه هاي تعالي تهيه و تنظيم فرمائيد.• هنگامي از يك كالا تجاري استعمال ميكنيد، مطلقا به بخش تركيبات و برچسب اعتقاد و باور آن نگاه نماييد.• براي كشف كردن يك شوينده طبيعي مي توانيد خصوصي به وبسايت هاي حفاظت از دور و بر زيست بزنيد كه در سمت كار هاي خويش به ساخت‌و‌ساز يا اين كه تبليغ اينگونه محصولاتي مبادرت مي نمايند.

قاليشويي در ماه مبارك رمضان

۵ بازديد

در اين نوشته‌ي علمي قصد داريم در ارتباط قاليشويي خوب در مشهد در ماه خوش‌يمن رمضان براي شما بنويسيم. شايد قبل از اينكه ماه مبارك رمضان آغاز شود قصد داشته باشيد. فرش خود را براي شستشو به قالي شويي ارسال فرمائيد. حتي تصميم هم گرفتيد از خدمات اعلاشويي به كار گيري فرمائيد.
 
قاليشويي در ماه مبارك رمضانبا نزديك شدن ماه ميهماني پروردگار و هدايت انسان‌ها در اين ماه پربركت. نظافت منازل و مساجد واجب ميگردد. با نزول ماه خوش‌يمن خوب هست كه با آمادگي كامل به پيشواز اين ميهماني تعالي رويم. از جمله شغل هايي كه اعمال ميشود قبل از ماه رمضان، شستشوي فرش ها و شستشوي موكت ها مي‌باشد.
همان طور كه نوع شستشو از اهميت بالايي برخوردار است. قاليشويي  با رعايت موردها اسلامي و بهداشتي، اين باور را تاكنون به مشتريان خود داده هست. كه شستشو اسلامي بوده و نبايد از اين جهت نگران باشند.
 
ماه مبارك رمضاندر ماه مبارك رمضان دل ها بيشتر به سوي آفريدگار نزديك مي شود. گويي نوروفروغ الهي مجموع شهر را شامل ميشود. هر كسي در اين ماه به اندازه سهم خود از پروردگار سپاس مي كند.
 
فضائل ماه رمضانرسول اكرم(ص) در خطبه شعبانيه فضايلي را براي اين ماه بر شمردند. از جمله اين كه مردم در آن ماه به مهماني خدا دعوت شده‌اند. شب قدر در‌اين ماه و عالي از هزار ماه مي‌باشد. احيا و نمازگزاردن در يك شب از شب‌هاي آن برابر با نماز هفتاد شب در ماه‌هاي ديگر مي‌باشد. ماه صبر است و پاداش حوصله بهشت خداست. ماه همدردي است. ماهي هست كه روزي بندگان مؤمن افزون مي شود. پاداش آنكه در اين ماه مؤمني را افطار دهد. برابر با آزادكردن مخلوق استهم چنين او، اين ماه را ماهي ميدانند. كه در صورتي‌كه ارزش آن شناخته شود انسان آرزو مي‌كند تك تك سال رمضان باشد. طبق سخن فرستاده(ص)، ماه رمضان،ماه بسته‌شدن درهاي جهنم، ماه گشوده‌شدن درهاي پرديس و ماه به زنجير كشيده شدن شياطين مي باشد

تصويرهاي مذهبي در فرش دوره قاجار

۷ بازديد

تصويرهاي مذهبي در فرش زمان قاجار. در نوشته‌علمي پيش از سوله قاليشويي خوب در مشهد (قاليشويي آنلاين) به معرفي برخي از تصويرهاي مذهبي در مدت قاجار پرداختيم. در‌اين نوشته‌ي علمي به معرفي ادامه تصويرهاي مذهبي در فرش عصر قاجار مي‌پردازيم.

از ساير طرح هايي كه در زمان قاجار تصوير گري شد. و به فرش اهل ايران رويكرد پيدا كرد. تصاوير مذهبي و فقهي بود. نقوش و طرح هايي كه از داستانهاي مذهبي سرچشمه گرفته اند. به هنرمندي استادان مجال قاجار براي فرش نقش شدند. و بوسيله قاليبافان آن زمان بافته گرديده اند.
 
فرش حضرت سليمان (ع):روايت داوري حضرت سليمان كه در كنار ملكه سبا بر تخت نشسته ميباشد. از شاهكار هاي تصويرگري عصر قاجار ميباشد. در‌اين فرش همراهان، ديوان، فرشته گان، جن، پري، پرنده، و بعضا حيوان ها به ديده ميخورند. كه اشاره به توان حضرت سليمان (ع) و بضاعت تكلم آن حضرت با حيوان ها داراست.
تابلو فرش حضرت انسان و حوا (ع): 
يكي‌از طرح هاي تصويرگري گرديده مدت قاجار قصه حرت بشر و حوا (ع) ميباشد.
 
اعتنا: در‌صورتي‌كه به قاليشويي، قالي شويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين مراجعه‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي استعمال فرماييد. تا فرش شما با دستگاه هاي اختصاصي شسته خواهد شد.

شستشوي مبلمان از لكه كاپوچينو

۶ بازديد

شستشوي مبلمان از لكه كاپوچينو چه‌گونه ميباشد؟ اين قاليشويي خوب در مشهد نوشته‌ي‌علمي از سوله قاليشويي اديب (قاليشويي آنلاين) را بخوانيد. تا با طرز خشكشويي مبلمان يا اين كه شستشوي مبلمان از لكه كاپوچينو بيشتر آشنا گرديد.

براي ديدن نوشته‌علمي قاليشويي و شستشوي فرش از لكه كاپوچينو كليك نمائيد.
دقت: در حالتي‌كه محصول مبلمان شما جز اجناس خاص است. مانند: زربافت، ابريشمي، رنگ ده و … به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين مراجعه‌كنيد. واز سرويس ها شستشوي مبل يا اين كه خشكشويي مبلمان استعمال فرماييد.
مواد و وسايل لازم:دستمال يا اين كه حوله كاغذيآب گرماسفنجسطلشامپو فرشسركه سپيدلكه بردار فراهم در شكل نيازحوله نخي سپيد و منزه و كم آب

شستشوي زياد لكه هاي كار كشته مانند لكه قهوه، كاپوچينو و … مي تواند كالا پارچه مبلمان شمارا ضعيف و نازك نمايد. و يا اين كه جلوه پارچه مبل را حاد نمايد. براي اين خواسته اساسي ميباشد كه زياد پارچه مبلي را نسابيد. بلكه با ماده شوينده و تميز كننده مطلوب به شستشوي مبلمان به پردازيد.
لكه نو:در‌حالتي كه لكه نو ميباشد روي لكه يك دستمال يا اين كه حوله كاغذي قرار دهيد. و تا حد ممكن لكه را جذب نماييد. دستمال را روي لكه بگذاريد و برداريد. و لكه را به طور افقي نماليد تا لكه بسط نيابد.
براي شستشوي مبل با شامپو:دو فنجان آب گرم را با با ۲ قاشق شامپو فرش مخلوط نماييد. و به هم بزنيد تا به وضعيت فومي در بيايد. آن‌گاه با اسفنج آغشته به  مواد نام برده روي لكه مبل بكشيد. و لكه را بشوييد. در صورتي پارچه مبلمان شما مخمل يا اين كه جير ميباشد. از اسفنج زبر استعمال نكنيد. بعد با حوله سپيد و پاك و كم آب روي لكه بكشيد. و آب و رطوبت را جذب نماييد. و اثر لكه را چك كنيد. خوب ميباشد اين مرحله ۲ توشه تكرار نمائيد.
شستشوي مبل با سركه سپيد:
در صورتيكه لكه به شستشو مقاومت كرد. با نسبت ۱ به ۲ سركه سپيد را با آب گرم تركيب كنيد. و با اسفنج آغشته به محلول آب و سركه روي لكه كاپوچينو بكشيد. اين فعاليت را تكرار فرماييد تا لكه از در ميان برود.
نگران بوي سركه نباشيد. چون بازه كوتاهي بعد از كم آب شدن مبل بوي سركه نيز از في مابين ميرود.
شستشوي مبل با لكه بردار:درصورتي كه لكه به شستشوي مبل با سركه مقاومت كرد. مي بايست ازلكه بردار هاي مبل مو جود در بازار به كار گيري فرماييد. در هنگام خريد لكه بردار توجه كنيد. كه متناسب با متاع پارچه مبل شما باشد. براي لكه برداري با شوينده هاي فراهم طبق امر العمل لكه بردار كار فرمائيد.
 
اعتنا: در حالتي‌كه به قاليشويي، قالي شويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين رجوع‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي به كار گيري نمائيد. تا فرش شما با دستگاه هاي اختصاصي شسته گردد.

گليم شيريكي پيچ و قاليشويي آن

۷ بازديد

گليم شيريكي پيچ چه مي باشد و قاليشويي آن چه‌گونه ميباشد؟ قاليشويي خوب در مشهد اين نوشته‌ي علمي از قاليشويي اديب ( قاليشويي آنلاين) را بخوانيد. تا با گليم شيريكي پيچ و قاليشويي آن بيشتر آشنا گرديد.

 
شيريكي پيچ چه است؟ شيريكي پيچ اسم نوع گليم ميباشد. شيريكي پيچ فرآورده بخش ها روستايي و عشايري سيرجان و بافت كرمان ميباشد. اين گليم بافته زنان هنرمند ميباشد. انگيزه اسم گذاري شيريكي پيچ به جهت تاباندن خامه رنگيبه بدور نخ هايتار (چله) ميباشد. كه به آن شيريكي پيچ و در لهجه دربين عشاير به آن گليم پيچ هم گفته مي گردد.
ظواهر شيريكي پيچ: 


شيركي پيچ ظاهري مشابه به قالي و فرش دارااست. اين گليم مانند قالي با گره بافته مي‌شود. و برخلاف ديگر گونه هاي گليم كه پود منجر كامل شدن و نماينده نقوش مي‌گردد. در اين مكان پود فقط نقش اتصال تارها را برعهده دارااست. و مدام در پشت گوشت(پرز) گليم پنهان ميباشد. و قابل روييت نميباشد. بافت بردار بر آن نهاده ميگردد. و گره اين گليم نيز بر دو نوع ميباشد:
گره متن:با اين گره نخ رنگي از روي دو تار مي گذرد. بعد به پشت برگردانده ميشود. و از ذيل فن اساسي رويي عبور و ساخت و ساز گره مي نمايد.
گره آبدوزي:درين گره پود دوبار روي تار قرار ميگيرد. و خط پهن تري ساخت مي نمايد.

(آبدوزي: در نزديكي اضلاع جفت گل خطوطي موازي بافته مي‌شود. كه آبدوزي اسم دارااست. و سبب ساز پررنگ شدن نقوش مي‌شود.)
طرز مراقبت شيريكي پيچ:بايستي از رطوبت مداوم، حرارت و حريق محفوظ بماند. همينطور در معرض اشعه بدون واسطه و مداوم خورشيد قرار داده نشود. اشياي نوك تيز و موفق روي گليم شيريكي پيچ نكشيد.
قاليشويي و شستشوي شيريكي پيچ:قاليشويي (شستشوي فرش) شيريكي پيچ بيسيار اساسي ميباشد. و بايستي بوسيله يك متخصص قاليشويي صورت بپذيرد. تا به شيريكي پيچ آسيبي وارد نشود. براي شستشوي آن از وايتكس هاي شيميايي به كارگيري نشود. و با آب ولرم و شامپو هاي صنعتي قاليشويي و شسته خواهد شد. سفارش قاليشويي براي گليم شيريكي پيچ، اعلاشويي ميباشد.
دقت: در‌حالتي كه به قاليشويي، قالي شويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين رجوع كنيد. و از سرويس ها اعلاشويي استعمال فرماييد. تا فرش شما با دستگاه هاي منحصربه‌فرد شسته خواهد شد.

روش شستشوي مبلمان چرمي

۷ بازديد

طرز شستشوي مبل چرمي چه مي‌باشد؟ مبلمان چرمي قاليشويي خوب در مشهد جلوه و زيبايي خاصي به خانه ميبخشد. ولي نظافت و شستشوي اين نوع مبلمان مي‌تواند گاه بسيار سخت باشد. در‌اين نوشته‌علمي سوله قاليشويي اديب قصد داريم شيوه شستشوي مبلمان چرمي را ارزيابي كنيم.

به كار گيري از جاروبرقي:

با استعمال از جاربرقي مجموع بخش ها و زواياي مبلمان چرمي را پاك نمائيد. تا هيچ سيرتكامل زباله يا اين كه گردو غباري روي آن باقي نماند.
 


در هنگام به كارگيري از جاروبرقي از برس قابل انعطاف آن به كار گيري فرمائيد چون استعمال از برس هاي زبر قادر است موجب جراحت و قالب قالب شدن مبلمان چرمي گردد.
از دستمال ها يا اين كه گرد و خاك گير و گرد خاك هايي كه در مرحله پيش از دربين نرفته جذب نماييد.
استعمال از آب و سركه:

بك شيوه خانگي استعمال از آب و سركه ميباشد، به معيار هم اندازه آب و سركه را با هم ادغام فرمائيد. بعد از آن با يك دستمال روي مبلمان را تماما منزه نماييد. خوب ميباشد از آب جوشيده يا اين كه آب مقطر استعمال فرماييد و چون ممكن ميباشد كه آب شير دربردارنده موادي باشد كه مخلوط آن با سركه موجب جراحت به مبلمان چرمي گردد.
 


نكته : همينطور ميتوانيد به محلول فوق يه خرده روغن درخت چاي بيفزاييد تا علاوه بر پاك شدن، سطح مبل ضدعفوني و درخشان نيز خواهد شد.
 
پاك كننده هاي مهيا:
به كار گيري از پاك كننده هاي چرم جانور در بازار نيز، در حالتي كه اختصاصي مبلمان باشد سفارش مي شود و روش استعمال از آن‌ها بسيار سهل وآسان ميباشد.
واكس چرم را فراموش نكنيد:

فراموش نكنيد كه بعد از شستشوي مبلمان چرمي مسلما روي آن واكس منحصر به فرد چرم بزنيد تا مبلمان جراحت نديده و قالب قالب نشود. عالي ميباشد فورا بعد از زدن واكس از مبلمان به كار گيري نكنيد و اذن دهيد. واكس در چرم نفوذ نمايد.
دقت: در صورتيكه به قاليشويي، قالي شويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين رجوع كنيد. و از سرويس ها اعلاشويي استعمال فرماييد. تا فرش شما با دستگاه هاي اختصاصي شسته گردد.

فرش بيجار كردستان و قاليشويي آن

۶ بازديد

اين نوشته ي علمي از سوله قاليشويي اديب،قاليشويي خوب در مشهد آنلاين، را بخوانيد. با در رابطه فرش بيجار كردستان و قاليشويي آن بيشتر بدانيد.

 
يكي‌از سه سيرتكامل بافت رايج در كردستان كه در بيجار و روستاي پيرامون آن اشاعه دارااست ببافت بيجار است.
چرا قالي بيجار فشرده ميباشد؟قالي هاي قديم بيجار تا حدي كج اما بسيار فشرده بوده و انگيزه فشردگي اين بود. كه پود  پشمي كه در آن به شغل مي‌برند. به اندازه اي ضخيم بود كه با كتف  هاي سنگي آن را مي كوبيدند. و در فيض به اندازه اي فشرده ميشد. كه در شرايطي كه آن را تا مي كردند پود ها مي تركيد.
 


انگيزه كجي فرش بيجار:كجي آن به انگيزه منفعت گيري از دارهاي كهن با تير هاي كج بود و در قالي هاي تازه بهر گيري پود هاي نازك خلل فشردهگي را از دربين برده ميباشد.
خصوصيت هاي خاص فرش بيجار:مثلا  ويژگي ها فرش بيجار ميتوان به خصوصيت هاي پايين اشاره نمود:تراكم و فشردگياضافه كردن بر پرز بلنددوام فرشنقش هايي ميباشد كه بيشتر آن ماهي در هم و فرمان روا عباسي بيجار ميباشد.همانند نقش هراتي  كه با ترنج ميانه بافته مي‌گردد اما لچك را نمي بافند.

رنگ فرش بيجار:رنگ هاي آيتم استعمال حدودا مدام تيره ميباشد. گرچه رنگ هاي پر‌نور نيز استعمال مي شوذ. ولي رنگ تيره يكي وجوه متمايز قالي بيجار از كل قالي ها مانند قالي كوچك فرقان –سنه ساروق ميباشد كه با طرح هراتي بافته مي گردند طرح قالي بيجار  بيشتر به قالي هاي سنه مشابه ميباشد مداليون هندسي و چندين كناره آن با راز ترنجهاي متفاوت در موضوع هاي چندين ضلعي با رنگ گوناگون كه اكثر وقت ها با رنگ آبي رنگ تيره و قرمز‌رنگ شتري ميباشد قرار مي‌گيرد. حاشيه ها محيط به رنگ هاي لاكي، سبز، زرد رنگ، آبي رنگ محصور مي گردند.
قابل ذكر ميباشد اين وجوه تمايز به طور مطلق در باره نقشهاي بيجار صندق نمي نمايد. چون در بعضا از نقشها متن مداليوني مركزي و لچك هاي دور و بر را ندارد. و مسئله فقط مشهون از گلهاي تعدادي لبريز به رنگ هاي متعدد ميباشد. كه نقش ماهي را بخصوص ماهي در هم را به تماشاچي الهام مي نمايد.
 


قاليشويي:قاليشويي فرش بيجار به انگيزه تراكم بافت و به كارگيري از پشم بسيار اصلي ميباشد. و مي بايست با شامپوي هاي منحصر به فرد قالي شويي شسته خواهد شد. تا شستشوي فرش به شايسته ترين صورت ايفا بگيرد. سوله قاليشويي اديب،با ۵۷ سال سوابق براق راجع‌به شستشوي فرش اين اصلي را با بالاترين كيفيت اعمال ميدهد.

جاروكردن فرش ماكاراني – قاليشويي

۵ بازديد

درين نوشته‌ي‌علمي قالي شويي و شستشوي فرش به قاليشويي خوب در مشهد ارزيابي طرز جاروكردن فرش ماكاراني – قاليشويي مي‌پردازيم. 

   برگرداندن فرش:

فرش ماكاراني خويش را پشت رو قرار دهيد. فرش را مسلما روي زمين محكم قرا دهيد.با به كارگيري از محرمانه بي آلايش جاروبرقي فرش ماكاراني را جاروبرقي نكشيد چون اين فعاليت ميتواند به الياف فرش ماكاراني جراحت برساند.
جارو كردن:

پش فرش را به توجه جاروبكشيد. براي اين زمينه به آرامي جارو را در خط بي واسطه جلو و عقب بكشيد.
اين شغل موجب حذف خاك و غبار فرش نيز مي‌گردد.
گرد و غبار فرش بيشتر در نصيب كف و پشت قرار مي‌گيريد.
به صورت منظم و هفتگي به جارو كردن فرش خويش بپردازيد.





بعد از جارو كردن پشت و كف فرش. فرش را برپردانيد
جارو برقي را تهيه و تنظيم نمائيد و از رمز قابل انعطاف و مطلوب فرش هاي ماكاراني به كار گيري نمائيد.
به آرامي روي فرش و الياف فرشرا جارو بكشيد.
 


براي پاك كردن هر فرش از خصوصي مطلوب آن به كار گيري نمائيد.
پيش از قرار دادن فرش در موضع خويش ، كف آن نصيب را نيز جار وبكشيد.