آیا روش خاصی برای نگهداری از فرش‌های شگی وجود دارد؟

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

آیا روش خاصی برای نگهداری از فرش‌های شگی وجود دارد؟

۴ بازديد

فرش‌های شگی به نوعی از فرش‌های فانتزی گفته می‌گردد که به جهت کیفیت عالی و تطبیق‌پذیریشان با گونه های فضاها، فرش‌های محبوبی محسوب میگردند. این فرش‌ها به جهت دارا بودن پرزهای بلند، بسیار قابل انعطاف و انعطاف‌پذیر می باشند و با مدل دکورا سیون امروزی منطبق جالبی دارا هستند. با این وجود پاک کردن الیاف قابل انعطاف و کرکی آنان فعالیت چندان معمولی‌ای وجود ندارد. قالیشویی خوب در مشهد



اکثر شیوه‌هایی که فعلا برای نظافت کردن فرش شگی پیشنهاد میگردند؛ غیر اصولی بوده و با به کارگیری از آن ها قابلیت و امکان پاکیزگی صد در صد این فرش‌ها نیست. خلال ابهام تمیزکاری و شستشوی فرش پرز بلند ، محافظت از این کفپوش‌ها نیز قادر است دشوارتر از محافظت از فرش‌های ساده پرز کوتاه باشد. از این مسئله تحت عنوان یک کدام از معایب فرش شگی حافظه میشود. با وجود همگی این مفاد، گشوده هم شیوه‌هایی وجود دارااست که بتوانید به یاری آن ها، فرش‌های پرز بلند خویش را در منزل پاک فرمائید. به دنبال به روند قدم به قدم شستشوی یک فرش پرز بلند اشاره کرده‌ایم.

آری. یک‌سری نکته بی آلایش وجود دارااست که در شکل رعایت آن ها میتوانید قدمت فرش خویش را ارتقا دهید. این نکات عبارتند از:

دست‌کم هفته‌ای دو توشه روی این فرش‌ها را جارو بزنید. خوب میباشد از توان بالای دستگاه جاروبرقی خویش برای این شغل استعمال فرمائید.
بعضی از جاروبرقی‌ها داری محرمانه اختصاصی برای پاک کردن این فرش‌ها میباشند. این خصوصی مشابه به یک چنگال یا این که کتف تبارک میباشد. استعمال از این برس منحصر به فرد خیر فقط سبب خارج کشیدن گرد و غبار عمقی فرش میشود؛ بلکه پرزهای آن را کتف زده و ظواهر فرش را تروتمیز‌خیس علامت میدهد.
هر ۶ ماه یک توشه فرش را بچرخانید تا از همگی بخش‌های آن به یک واحد سنجش مصرف شود.
تا حد قابلیت از روش رفتن با کفش روی این فرش‌ها اجتناب نمایید.
• هیچ وقت از طریق‌های سنتی برای شستن این فرش‌ها به کار گیری نکنید. شستشوی فرش فانتزی فوت‌و‌فن خاص خودش را داراست. اکثر فرش‌های شگی مو جود در بازار با الیاف تصنعی و مصنوعی ایجاد می شوند. براین اساس ممکن میباشد به طرز‌های سنتی شستشو که غالبا تهاجمی و خشن نیز میباشند عکس العمل نماد داده و درخشش اول خویش را از دست بدهند.
• به محض ریختن مایعات یا این که مواد غذایی چرب روی این فرش‌ها، از لکه‌برهای منحصر به فرد که در دکان‌های زنجیره‌ای وجود داراست برای نظافت کردن و لکه‌بری به کارگیری فرمایید. نگذارید که لکه روی الیاف فرش بماند. به دلیل آنکه هر چه از قدمت لکه بگذرد؛ ماندگارتر گردیده و نظافت کردن آن دشوارتر می گردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.