آرشیو اردیبهشت ماه 1401

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

احتمال چروک و شکستگی فرش برای چه نوع فرش هایی بیشتر است؟

۴ بازديد
شکستگی فرش معمولا در هر نوع فرشی ممکن میباشد  قالیشویی خوب در مشهد حادثه بیافتد و این مسئله هیچ ارتباطی به اینکه فرشتان از نوع دستبافت میباشد یا این که ماشینی ندارد
البته اکثر وقت ها در شستشوی فرش ماشینی حادثه می افتد که تماما قابل رویت است.
معمولا فرش هایی ماشینی که از کتف و تراکم بالایی برخورداند در گیر شکستگی و چروک میگردند.
هر چه تراکم فرش بالاترباشد،فرش در پرتر و هنگفت خیس و در سود آسیب پذیر خیس میباشد.
فرش هایی ماشینی فرش هایی حساس می‌باشند که نیاز به مراقب خاص دارا‌هستند البته تیم ای از فرش های ماشینی در بازار وجود دارا هستند که با وجود تراکم بالا بسیار در قبال شکستگی و چروک شدگی مقاوم هستند برهان ان وجود کنف های نازک در بافت فرش میباشد برعکس در‌حالتی که کنف های مو جود در فرش درشت باشند احتمال شکستگی و چروک شدگی در فرش بیشتر است.در زمینه ی فرش های ماشینی با تراکم ذیل نیازی به نگرانی در خصوص شکستگی و یا این که چروک شدگی نیست.
درچه شکل برای حل رفع شکستگی فرش از گارانتی به کارگیری نماییم؟
امروزه قالیشویی های مجاز با فایده گیری از فریم با تجربه ، امکانات قالیشویی صنعتی روز و مواد شستشو مطلوب،
از هیچ کوششی جهت ارائه دادن فرش پاکیزه و تندرست دریغ نمی کنند.

شستشوی گلیم

۴ بازديد
درصورتی که فعالیت از شغل پیشین میباشد قالیشویی خوب در مشهد و گلیم شما بیشتراز حد آلوده و کثیف میباشد، بایستی آن را بشویید. در جاری ساختنِ این شغل اعتنا بالایی به خرج دهید.
وسایل ما یحتاج:
ظرف والا
آب سرد
ریکا
برس منزه کننده
آغاز ظرف را آکنده از آب و صابون خانگی فرمایید. آن گاه برس را در آن فرو فرمایید و استارت نمائید به شستشوی گلیم. در صورتی گلیم منزه نمی‌‌گردد، یه خرده از اجبار به کار گیری فرمائید البته نباید به حدی باشد که به گلیم شما زخم بزند. اذن ندهید گلیم برای مقطع فرصتِ متعددی تر بماند. آن را کم آب نمائید و در صورتیکه گشوده هم لکه‌ و کثیفی بر مکان باقیمانده بود، مجدد این پروسه را تکرار نمائید. خواهید روئت کرد که گلیمِ شما به شدت منزه شود.

بهترین روش برای قالیشویی فرش های لاکی

۴ بازديد
امروز قالیشویی های امروزی همچون قالیشویی خوب در مشهد از ایمن ترین طریق ها جهت شستشوی فرشهای دستباف لاکی باارزش شما سود میبرند.
در صورتی‌که در خانه پس از طریق اسفنج قابل انعطاف و محلول شامپو فرش، فرش برای مدتی مرطوب باقی بماند ممکن میباشد تا فرصت کم آب شدن رنگ های فرش روی هم اثر بگذارند و یا این که فرش بوی نامطبوعی به خویش بگیرد؛ البته در قالیشویی طریق شستن هر فرش با فرش دیگر مختلف میباشد و این فرمان را کارشناسان قالیشویی  به خیر و خوبی تشخیص می دهند.
در کارگاه افرا همگی فرایند شستشوی فرش ماشینی و دستباف حساس با نحوه مکانیزه میباشد و فرشهای دستباف با تحقیق و پیگیری واحد در دست گرفتن چگونگی شسته میگردند.کم آب شدن فرش ها در گرمخانه شکل میگیرد.
در قالیشویی هیچ زمان شاهد زخم به ریشه و بافت فرش بعداز شستشو نخواهید بود و وضعیت آب و هوایی نیز در طول تحویل فرش دخالتی ندارد.
ماده شوینده ای که در قالیشویی های مجموع اتومات جهت شستن فرش های لاکی به کارمیرود گیاهی و ارگانیک میباشند.
جهت تصویب توصیه سرویس ها قالیشویی با مشاوران ما در تماس باشید.
احتمال رنگ دهی فرش های لاکی چقدر میباشد؟
جهت تشخیص اینکه فرش لاکی رنگ پس می‌دهد یک دستمال سپید را به وسیله آب نصفه گرم تر نمایید و به قسمت هایی از پرز فرش بکشید در صورتی‌که دستمال رنگی خواهد شد پس فرشتان رنگ می‌دهد و می بایست در هنگام شستشوی آن به نکات نام برده دقت فرمائید.
در صورتیکه در شستن این سیرتکامل فرش ها از آب گرم به کار گیری نمائید رنگ پس میدهند و در قسمت های پر‌نور فرش ثبت میگردند.

نحوه شستشوی موکت نمدی

۴ بازديد
موکت های نمدی از کهن ترین کفپوش های منازل میباشند قالیشویی خوب در مشهد ما در‌این نوشته‌علمی چندین راه‌حل کلیدی جهت شستشوی موکت های نمدی در خانه ارائه می دهیم:
1-پودر ذرت: یک پیمانه پودر ذرت را با یک پیمانه بوره و یک دوم پیمانه جوش شیرین مخلوط نمایید و روی فرش بریزد در حال حاضر با کشیدن یک دست مرطوب روی فرش آن را پاک نمایید و بعداز اینکه کم آب شد از جاروبرقی به کارگیری نمائید.
2-پراکسید هیدروژن: با ریختن این ماده لکه بر بر روی موکت نمدی همگی لکه های پروتئین و خون منزه خواهند شد.
3-بخار: می‌توانید از ترکیب آب و سرکه در باطن دستگاه بخار پر نمک سود ببرید.
4-نمک: سرکه و نمک را ادغام کنید و به طور خمیر درآورید و روی لکه ها بریزید بعد از آن دستمال مرطوب را روی محل متبوع بمالید و پس از کم آب شدن جاروبرقی بزنید.
5-جوش شیرین و سرکه: پودر جوش شیرین را روی لکه موکت بریزید و سپس سرکه سپید را اضافه فرمائید اکنون یک دستمال با توان جذب بالا را روی موکت بکشید تا سرکه را جذب نماید پس از اینکه آن نصیب کم آب شد بوسیله جاروبرقی مانده جوش شیرین را توده فرمایید.
جهت لکه های بلندمرتبه خیس صرفا کافی میباشد که جوش شیرین را روی موکت بپاشید و پس از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.
کالا موکت نمدی چه خصوصیت داراست؟
ساختار موکت نمدی از الیاف پروپیلن، پلی اتیلن، پلی استر و یا این که پشم می‌باشد.
نکات اساسی در ارتباط با شستشوی موکت نمدی در خانه
موکت را در جهت خواب الیاف بشورید‌.
لکه های مایع را بوسیله یک حوله کتان که روی لکه میگذارید توده نمائید.
جهت زدودن لکه دوده در موکت تیره رنگ نمدی از پاشیدن نمک روی لکه سود ببرید.
روی قسمت‌هایی از موکت که بر تاثیر شی ءها هنگفت مانند مبل پرز هایش خوابیده و گود گردیده یکسری قاشق آب گرم بریزید و بعداز یک ساعت بر روی آن برس قابل انعطاف بکشید.
روغن روی موکت را آغاز با قاشق توده فرمائید و پارچه سفیدی روی محل قرار دهید و اتو را با حرارت معدود روی آن بکشید.
پودر ماشین لباسشویی نیز سبب ساز زبر شدن و کم آب شدن سطح موکت میگردد.
در شرایطی‌که حیوان ها خانگی دارید پیش از ورود آن ها به درون منزل نسبت به نظافت کردن پاهای آن ها مبادرت فرمائید.

جاروبرقی کشیدن به صورت مرتب و خوب.

۵ بازديد
جارو برقی منظم یک راه و روش بی آلایش برای محافظت پاک کردن فرش ها میباشد. قالیشویی خوب در مشهد در شکل گرایش با کشیدن ۳ توشه جارو برقی در زمان هفته منزه شدن و درخشان شدن فرش را مشاهده خواهید کرد. جارو برقی کشیدن منظم سبب جذب گرد و خاک های انباشته شده در عمق فرش می‌شود و خلال تمیزی فرش گرد و خاک را نیز از عمق فرش خارج می کشد و این آیتم برای مراقبت تندرست فرش شما نیز اثر بسزایی داراست.
ترفند بی آلایش ی جارو کشیدن فرش؛ به آرامی جارو کشیدن و با حد اکثر اقتدار جاروبرقی شما میباشد. عملکرد فرمائید صرفا در جهت خواب فرش جارو برقی نکشید و جارو برقی کشیدن را یک توشه از بالا به تحت و بلعکس و یکبار هم از چپ به راست و بلعکس اعمال دهید. این نحوه جارو کشیدن منجر می‌گردد تک تک گرد و غبار باطن فرش جذب جارو برقی خواهد شد.
۵. غربال و کیسه جارو برقی خویش را به صورت منظم ردوبدل و منزه فرمائید!
اینکه جارو برقی شما از مدلهای دیرین و یا این که تازه میباشد و توان بده بستان و یا این که شستشوی کیسه ی آنرا دارید مسلما به طور تر و تمیز آنرا بده بستان نمایید و در شرایطی‌که امکان شستشو دارااست آنرا تر و تمیز بشورید. این مبادرت به پاک خیس گردیده و جذب گرد و غبار یاری بسزایی میکند.
و همینطور غربال های هوای جارو برقی ها به گذر زمان مجال گرد و خاک را جذب خویش میکنند و قابلیت هوا رسانی و مکش جارو برقی افت می نماید. ردوبدل این غربال های هوا ضمن اینکه به قدمت جارو برقی شما میافزاید همینطور در نظافت کردن و کشیدن تک تک گرد و غبار نیز اثر بسزایی دارااست.
یک ترفند برای نظافت کردن اثر گذار وجود داراست، جارو کشیدن را به آرامی اجرا دهید. قسمتهایی از فرش که ترافیک بالایی در آنجا ها میباشد را به آرامی هرچه کل خیس جارو بکشید و قسمتهایی که ترافیک رفت آمد پاره ای داراست را معمولی جارو بکشید و تنها روی آن را جارو نمائید. گام زدن روی فرش منجر می‌گردد کثیفی و گرد و خاک به باطن فرش نفوذ نماید.

جنس موکت نمدی چه ویژگی دارد؟

۶ بازديد
موکت را در جهت خواب الیاف بشورید‌.
لکه های مایع را بوسیله یک حوله کتان که روی لکه می‌گذارید توده فرمائید.
جهت زدودن لکه دوده در موکت تیره رنگ نمدی از پاشیدن نمک روی لکه سود ببرید.
روی نصیب‌هایی از موکت که بر تاثیر شی ها هنگفت مانند مبل قالیشویی خوب در مشهد پرز هایش خوابیده و گود گردیده چندین قاشق آب گرم بریزید و بعد از یک ساعت بر روی آن برس قابل انعطاف بکشید.
روغن روی موکت را آغاز با قاشق گردآوری فرمائید و پارچه سفیدی روی محل قرار دهید و اتو را با حرارت نادر روی آن بکشید.
پودر ماشین لباسشویی نیز باعث زبر شدن و کم آب شدن سطح موکت می شود.
در حالتی‌که حیوان‌ها خانگی دارید پیش از ورود آنان به درون منزل نسبت به پاک کردن پاهای آنان مبادرت کنید.
آیا از سرویس ها قالیشویی جهت شستشوی موکت نمدی به کار گیری کنیم؟
جهت شستشوی فرش ماشینی و موکت های نمدی خوب میباشد از آب سرد مصرف شود و شوینده های ملایم و رقیق اصولی خیس میباشد.
هیچ گاه نباید جهت شستشوی موکت های نمدی از برس قالیشویی به کار گرفت چون این شغل موجب زخم به نمد میگردد فقط کافی میباشد با دست و شامپو‌ فرش رقیق گردیده نمد را بشویید.
چلاندن و یا این که آویز نمد جهت کم آب شدن نادرست میباشد در فیض موکت نمدی را در سطح صاف و یا این که شیبدار پهن نمایید تا صورت اش را از دست ندهد.
در شرایطی‌که این اصول را رعایت فرمایید موکت و فرش نمدی تا یکسری سال حاد نمی‌گردد.
در هر شکل در شرایطی‌که قابلیت و امکان شستشوی موکت نمدی اتان را در خانه ندارید میتوانید به قالیشویی آنلاین افرا مراجعه‌کنید و از سرویس ها شستشوی موکت سود ببرید.
در بعضا مورد ها حتی نیازی به جابجایی کفپوش به محل قالیشویی وجود ندارد و عملیات شستشوی موکت و تمیزکاری در محل و با دستگاه منحصر اجرا میگیرد.

دستگاه پرداخت فرش

۷ بازديد
کلاً دستگاه قالیشویی برای پرداخت فرش ماشینی از دو نصیب مولدهای برقی و ماکو درست شده میباشد. قالیشویی خوب در مشهد ماکو بایستی به راحتی در جهت خواب مهم و فرعی فرش جنبش نماید در حالیکه مولدهای برقی اثبات میباشند.
نصیب اساسی ماکو، تیغ لول میباشد که حول مبنا خویش با سرعتی بالا می‌چرخد و پرز ها بلند فرش را کوتاه می نماید.
در چه شکل به پرداخت فرش نیاز داریم؟
پرداخت فرش همانگونه که در ابتدا اشاره گردیده معمولا بعد از نقطه پایان بافت فرش دستباف شکل می‌گیرد. در حالتی که پرزهای قالی طوری کوتاه شوند که بعد از آن با لمس دست شم نشوند در واقعیت به قیمت فرش لطمه وارداتی میباشد.از این رو پرداخت قالی کاری تخصصی و متخصص است و باید بوسیله بازسازی عمل شکل گیرد.هم اینگونه پرداخت فرش تنها بعد از نقطه پایان بافت وجود ندارد. بعضی اوقات فرش ها در تاثیر پا خوردگی، ساییدگی و … کهنه می شوند و مانند روز نخستین خوشگل نیستند به ویژه در‌صورتی‌که در بصورت غیر اصولی یک سری توشه شسته شوند.
به این ترتیب برای اینکه زیبایی فرش را به آن بازگردانیم خوب میباشد آن را مجدد پرداخت نماییم.
اعتنا به‌این نکته بسیار اصلی میباشد که دراین مورد پرداخت فرش.

شستشوی فرش ترکی

۶ بازديد
فرش ترکی نوعی فرش ماشینی میباشد که دارنده طرح های قالیشویی خوب در مشهد جذابی مشابه به فرشهای دستباف اهل ایران میباشد.
تراکم بالا، تنوع طرح و ارزش ارزان از دلایل محبوبیت این فرش به حساب آورده می شود.
فرش های ترکی جهت مراقبت جلوه ظاهری شان مدتی بعد از به کارگیری به شستشو نیاز پیدا می نمایند که شایسته ترین راه‌حل سپردن آن به قالیشویی های دارای اعتبار میباشد.
ولی در صورتیکه قصد شستشوی فرش ترکی را در خانه دارید ما به شما سفارش هایی ارائه می دهیم:
مرحله نخستین: ابتدا فرش را بر روی سطح شیبدار پهن نمایید و آن را بوسیله آب ولرم به طور کاملً تر نمائید.
مرحله دوم: آن گاه یه خرده مواد شوینده که در آب حل گردیده است(قلیایی و اسیدی نباشد مانند پودر دستی و صابون خانگی صنعتی) را بر روی فرش بریزید و شستشوی فرش ماشینی را به آرامی ایفا دهید تا مبادا گره از در میان فرش بیرون شود.
نکته: جهت کم آب کردن فرش ترکی نباید از روشنایی بی واسطه خورشید بهره مند شد.
شستن فرش ترکی با شامپو فرش
بوسیله جاروبرقی گرد و غبار روی فرش را از فی مابین ببرید.
یکپارچه منزه و قابل انعطاف را به محلول کف شامپو فرش آغشته می‌کنیم و با حرکات ملایم در جهت مغایر پرزهای فرش می‌کشیم.
بعد از هلاکت کثیفی و لک ها بگذارید کف زمان ۴۰ دقیقه روی فرش باقی بماند.
در انتها با جاروبرقی همه سطح فرش شکاف را جارو بکشید و از روش رفتن بر روی فرشی که هنوز کم آب نشده میباشد پرهیز کنید چون سبب ساز تولید لک می‌گردد.
اشکال فرشهای ترکیه ای
فرش سوراخ یا این که به عبارتی فرش ترکیه یک نوع فرش فانتزی(شستشوی فرش فانتزی) و امروزی ترکیه به حساب آورده می شود.
این فرش با دقت به منطبق متعددی که با گونه های چینش های امروزی آپارتمانی داراست بسیار دوستداشتنی واقع گردیده‌است.
از خصوصیت بارز فرش سوراخ که به آن لایت نیز می گویند جایگزین بافت با طرحهای امروزی است.
از این رو ایجاد کنندگان فرش های ماشینی در کاشان نیز به بافت فرش ترکی عشق‌مند شدند.
این فرش ها در طرح های بسیار متنوع و در کتف و تراکم های مختلفی ساخت و ساز می گردند؛ که در پوسته کف پوش اتاق پذیرایی، فرش اتاق خواب و فرش اتاق طفل به کارگیری میشوند.
همه طرح‌ها به وسیله پالت رنگی لایت بافته میگردند.
درین فرش نقوش اکثر زمان ها بی آلایش و هندسی میباشند صحیح برخلاف نقش‌هایی مانند اسلیمی یا این که بته جقه.
فرش های ترکی با نخ هایی مانند بی سی اف یا این که پلی پروپیلن و پلی اوژن بافته میشوند که براقیت و جلوه فرش را دو چندان میکنند.
این فرش های لایت با نقش و نگار ظریفی که دارا هستند ۵۰۰ یا این که ۷۰۰ کتف هستند.

پس مانده‌های شامپو فرش

۶ بازديد
لکه‌هایی که به جهت پس باقیمانده‌ها مجدد ظواهر می گردند قالیشویی خوب در مشهد از داخل خویش الیاف فرش هنگامی که حقیقتا آلوده و کثیف می‌باشند و نو پاک گردیده‌اند منشاء می گیرند. در اینگونه مواقعی، پاره ای از صابون خانگی ، شامپو فرش یا این که بقیه مواد تمیز کننده آیتم به کارگیری در پروسه شستشوی سنتی در فرش شما باقی میماند. در فیض، بعد از کم آب شدن فرش، بقایای آن باقی میماند.
از آن جایی که پس باقی‌مانده صابون خانگی و شامپو فرش چسبناک میباشد، کثیفی را جذب می‌نماید. این دستور به ویژه در حوزه‌‌های مالامال تردد خطر زاست، چون هر توشه که فردی روی فرش خط مش می‌رود، کثیفی پاهایش به پس ما‌نده شامپو فرش بر روی الیاف فرش می‌چسبد.
این سخنان توضیح میدهد که چرا فرش‌هایی که با نحوه‌های سنتی و به عنوان مثال با شامپو فرش پاک می گردند، تخت گاز آلوده میگردند. حتی در‌حالتی که فرش را جاروبرقی بکشید، این فعالیت سبب ساز آزاد شدن خاک چسبیده به شامپو فرش‌هاس باقی‌مانده باطن الیاف نمیشود. به حیث می رسد که به عبارتی لکه‌ها مجدد ظواهر میگردند، ولی واقعیت این میباشد که خاک و غبار جدیدی میباشد که به بقایای شامپو فرشِ روی الیاف فرش می‌چسبد.
در انتها
این موردها دلایل مهم بدتر شدن ظواهر فرش شما بعد از نظافت کردن میباشند. در شرایطی‌که به محض کم آب شدن فرش، لکه‌هایی را مشاهده کردید، نشتِ آب به احتمال زیاد تقصیرکار میباشد. به عبارت معمولی‌خیس، نشتِ آب از تر شدن بیشتراز حد فرش و پشت آن نتیجه ها میگردد. در صورتیکه یکسری هفته بعد از شستشوی فرش لکه‌ها ظواهر شدند، محتمل‌ترین انگیزه آن باقی‌ماندن بیشتراز حد شامپو فرش میباشد

شست‌وشوی فرش به روش مدرن

۶ بازديد
ممکن میباشد زردیِ رجوع ناپذیری بر شیوه فرش بر جا بگذارند. قالیشویی خوب در مشهد همینطور به کارگیری از دستگاه‌های آبگیر و شلاق هم موجب زخم دیدن بافت فرش شود. کم آب کردنِ فرش در شیوه سنتی روبه‌روی نوروفروغ آفتاب و در دور و بر گشوده ایفا میگیرد که شیوه جالبی برای این شغل وجود ندارد. چون منجر می شود فرش در معرض آلودگی‌های محیطی باشد. جابجا کردنِ فرش در طرز سنتی با به کار گیری از نیروی انسانی اعمال می گیرد که خویش عاملی میباشد برای زخمِ فرش.
این نحوه برای فرش‌های ماشینی، طرز قابل قبولی وجود ندارد. ولی درصورتی که فرش‌های دستی، دیرین و عتیقه دارید بایستی از طریق سنتی برای شستنِ آنها به کار گیری نمایید. به شرطی که فعالیتِ شست‌وشو بوسیله کارشناسان و متخصصان با تجربه و باسابقه صورت بپذیرد.
شست‌وشوی فرش به طرز امروزی
قالیشویی‌ها نیز از امروزی شدن دولت ها بی‌سود نبوده‌اند و امروزه شستن فرش‌های گران بها خانه با دستگاه‌ها و تکنولوژی توسعه یافته اعمال میگردند. در شست‌وشوی فرش به شیوه امروزی از مایع‌های منزه کننده به کارگیری می‌گردد که ضمن شستن تار و پودِ فرش، زردشدگیِ مواد تمیز کننده کهن را هم ندارد. شست‌وشوی فرش نیز با دستگاه جاری ساختن میشود و منجر می شود تا بر تاثیر خطای انسانی، آسیبی به فرش وارد نشود. انتقال فرش‌ها نیز مغایر شست‌وشوی فرش به نحوه سنتی با امداد نادرست اجرا میشود. در غایت کم آب کردنِ فرش‌ها به وسیله گرمکن و در فضای بسته شکل می گیرد. این خصوصیت یاری می‌نماید تا حتی‌در هوای بارانی نیز فرآیند کم آب کردنِ فرش‌ها صورت بپذیرد. به علاوه سطح ها فرش به طورِ یکسان کم آب میشود. در انتها فرش سوای هیچ آسیبی در پوششی مطلوب بسته بندی و به مشتری تحویل داده می گردد.