بررسي فرش در زير نور طبيعي، جهت بررسي ثابت بودن رنگ ها

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

بررسي فرش در زير نور طبيعي، جهت بررسي ثابت بودن رنگ ها

۹ بازديد

در نوروفروغ طبيعي فرش را از قاليشويي خوب در مشهد زواياي مختلفي بايستي چك نمود. با يقين رنگ فرش در سمت و سوي خواب آن تيره خيس از جهت برعكس ميباشد. براين اساس طرح فرش و نقوش بر روي آن در سمت و سوي عكس خواب عالي به چشم مي‌خورد. اعتنا داشته باشيد رنگ فرش در تمامي مقاطع آن بايستي يكسان باشد. در فرش اختلالات رنگي و دو رنگي چشم نشود. رنگ فرش نيز به اندازه كافي بايستي بي نياز و بدون نقص باشد و اختلاف رنگي ميان انتهاي پرز با رنگ سطح فرش وجود نداشته باشد چون وجود اختلافات رنگي حاكي از اين قضيه ميباشد كه فرش را با به كار گيري از رنگ هاي جوهري رنگ كرده اند
اعتنا: با ماليدن تكه پارچه مرطوب بر روي نصيب‌هاي رنگ دار مشكوك مي توانيد از ثبوت رنگ‌هاي فرش اعتقاد و باور نتيجه ها فرمائيد
كيفيت پرزهاي فرشپرز فرش عموما مي بايست دارنده خصوصيت هايي مانند با دوام بودن، براق، و انعطاف پذير باشد. فرش هايي كه دارنده پرز قابل انعطاف مي باشند نسبت به فرش هايي كه دارنده پرز وحشتناك تري ميباشند از دوام كمتري برخوردار مي باشند از طرفي رغبت بيشتري در جذب گرد و خاك داشته و به راحتي فرش ها با پرزهاي وحشيانه نيز پاك نمي‌شوند.
چك تراكم، طرح و كوبيدگي پودها با برسي پشت فرشتاثير گذارترين دليل بر روي ارزش فرش دستباف و خريد فرش، نوع طرح و بافت فرش است. شايسته ترين شيوه براي ارزيابي بافت فرش اين ميباشد كه بافت فرش از روش پشت فرش نظارت فرمائيد. با آناليز پشت فرش نكته هايي مانند تعداد گره و، طرز تراكم و كيفيت بافت و كوبيدگي پودها را عالي مي‌توانيد محاسبه كنيد براي محاسبه كيفيت بافت عالي ميباشد پشت فرش را چك نماييد.
نحوه شمردن تعداد گره فرش؟ تعداد گره هاي فرش را ميتوان با به كارگيري از ذربيني كه به واحد اندازه گيري درج شده است شمرد. با اين عمل تعداد گره ها را در طي و پهنا يك فريم بشماريد و در هم ظرب فرماييد تا تعداد گره ها در واحد سطح احتساب گردد اعتنا داشته باشيد با تمركز بشماريد چون غلط شمردن تعداد گره ها حتي‌در مقياس دو تا مي‌تواند سود را به طور بي نقص وخيم كند. براي به حساب آوردن خوب، شايسته ترين شيوه اين ميباشد كه ذره در بين را در بخش هاي متعدد قرار دهيد و تعداد گره ها را بشماريد و معدل ان را ترازو خويش قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.