عامل به وجود آمدن پرز فرش چیست؟

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

عامل به وجود آمدن پرز فرش چیست؟

۳ بازديد
چگونه پرز فرش را از بین ببریم؟ قالیشویی خوب در مشهد
حداقل هفته ای دو بار فرش های خود را جارو بکشید. جارو زدن را در جهت خواب فرش انجام دهید، جرا که جارو زدن در خلاف جهت خواب فرش باعث می شود پرز ها روی فرش باقی بماند. برای جارو زدن می توانید از جارو دستی یا برقی استفاده کنید.
از راه های دیگر برای پرزگیری فرش می توان به پارچه نمدار اشاره کرد. شما می توانید یک پارچه تمیز را نمدار کنید و آن را بر روی فرش نو بکشید تا پرز های فرش گرفته شود. دقت نمایید که پارچه نمدار را همچون جارو در جهت خواب فرش بکشید.
یکی از نتیجه بخش ترین موارد برای از بین بردن پرزها استفاده از شانه های مخصوص فرش می باشد که امروزه در بازار موجود می باشد. می توانید هفته ای سه بار شانه مخصوص فرش را در جهت خواب الیاف فرش بکشید و از شر پرز های فرش خلاص شوید.
استفاده از فرچه برای از بین بردن پرز های فرش مناسب است یا خیر؟ اگر فرچه را مقداری خیس کرده تا نمدار شود و آن را در جهت خواب فرش بکشید می توانید خیلی زودتر از پرزها رهایی یابید. با تکرار هفته ای دو مرتبه فرچه کشی و دو مرتیبه دستمال کشی می توانید به نتیجه بسیار مطلوبی برسید.
چسب های کاغذی یکی دیگر از موارد پیشنهاد ما می باشد. شما می توانید چسب های کاغذی را به طور مرتب بر روی فرش بچسبانید سپس با فشار بسیار ملایم دست بر روی چسب ها فشار بیاورید و پس از دو دقیقه به آرامی و با احتیاط چسب های کاغذی را از سطح فرش جدا کنید.
کیسه حمام نیز می تواند در از بین بردن پرزها موثر باشد. با نمدار کردن و کشیدن آن در جهت خواب فرش می توانید از شر پرزها خلاص شوید. برای بدست آوردن نتیجه مطلوب می توانید این روش را هفته ای سه بار انجام دهید.
امروزه در بازار دستگاه هایی موجود می باشد که به آن ها دستگاه های پرزگیر می گویند. می توانید با خریداری و استفاده از این دستگاه به میزان قابل توجهی پرز ها را به دام انداخت!
کاربرد غلتک ها تنها در نقاشی ساختمان به کار نمی رود. غلتک انواع مختلفی دارد که می توان از نوع چسبناک آن برای از بین بردن پرز فرش ها استفاده کرد. غلتک های چسبناکی در فروشگاه ها وجود دارند که می توانید با گشیدن غلتک ها در جهت خواب فرش از شر پرزها رها شوید. همچنین از این غلتک ها برای پرزگیری لباس نیز استفاده می شود و چسب های آن به راحتی قابل تعویض می باشد.
استفاده از فوم های نگهدارنده قالی یا فرش می تواند در مقابل پا خوردگی فرش مقاوم باشد و از پرزدهی فرش جلوگیری کندو فوم های نگهدارنده فرش از آودگی و پوسیدگی زود هنگام فرش جلوگیری می کنند.
مراجعه به قالیشویی آخرین راه در صورت از بین نرفتن پرزها می باشد. استادکاران ماهر در قالیشویی های معتبر و قابل اطمینان بنا بر تجربه کاری خود می توانند پرزهای موجود در سطح فرش را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.