عوامل به وجود آمدن پرز فرش

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

عوامل به وجود آمدن پرز فرش

۴ بازديد
قطعا برای شما هم پیش آمده میباشد که وقتی که فرش جدید و نو ای می‌خرید، پرز های فرش خیال شما‌را مکدر می نماید و در ماه های نخستین بعداز خرید فرش جدید، با این مسوله دست و پنجه قابل انعطاف می‌کنید. قالیشویی خوب در مشهد می بایست اذعان کرد که هیچ خط مش سریعی برای از دربین بردن پرز های فرش نیست و شما میتوانید با رعایت و اجرا چندین نکات که در‌پی خوا‌هیم اذعان کرد در پهنا بازه یکسری ماه، پرز ها را از در بین ببرید.
هنگام ساخت و ساز فرش
هر دو نوع فرش های دستباف و فرش های ماشینی پرز میدهند البته معیار پرز دهی فرش های ماشینی بیشتر از دستباف است که ادله این فرمان می‌تواند به وضعیت و کارداران مفید در ساخت‌و‌ساز فرش باشد. در حالتی‌که دستگاه های ریسندگی به صحت رسیدگی و تهیه نشوند، قابلیت و امکان تاب درست نخ ها شکل نمی گیرد که هنگام به کار گیری از فرش منجر پرز دهی می‌شود. همینطور در فرش های ماشینی به جهت خواب خوب در فرش ها از شغل آهار زنی به کارگیری می نمایند که برخی از الیاف ها (حرفه های نخ) به جهت رفیعتر بودن نسبت به بقیه الیاف ها، در آهارزنی نهار نشده و سبب پرز فرش می گردند.

فرسایش فرش
یک کدام از دیگر از دلایل پرزدهی فرش، فرسایش فرش است که به انگیزه پا میل کردن فرش در برهه زمانی مجال زیاد به وجود می‌آید.

تعداد کتف فرش و تراکم آن
استدلال اساسی دیگر در معیار پرزهای فرش ترازو و تعداد تراکم و کتف فرش است. هرچقدر واحد سنجش تراکم و کتف فرش بیشتر باشد، پرز دهی فرش کمتر میباشد.

چگونگی الیاف فرش
از سایر دست اندرکاران اثرگذار و اصلی در پرزدهی می شود به چگونگی الیاف به عمل رفته در فرش اشاره کرد. هرچه الیاف بی چگونگی خیس باشد، پرزدهی بیشتر خواهد بود. سیرتکامل ای از الیاف در صنعت فرش ماشینی آیتم به کار گیری قرار میگیرد که به آن الیاف اکریلیک میگویند، با اعتنا به اینکه چنین از الیاف سبب ساز بالا رفت عمو فرش می شود ولی نسبت به بقیه الیاف ها پرز بیشتری داراست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.