باید ها و نباید هایی درباره ی شست و شو و نگهداری از فرش و قالی

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

باید ها و نباید هایی درباره ی شست و شو و نگهداری از فرش و قالی

۴ بازديد

همانگونه که شما نیز می‌دانید از قدیم الایام تاکنون، فرش های بافت دست و ماشینی هم پا به یاد ماندنی و مستمر منزل و خانواده های اهل ایران بوده و میباشد و خواهد بود؛ البته این سرمایه های خوشگل، رنگارنگ و اصیل برای دوام و ماندگاری به حفظ درست و نگهداری ایمن نیاز دارا هستند تا گذر دوران آنان‌را از در میان جنگ و نیازارد. شما میتوانید با رعایت نکاتی معمولی، زیبایی آنان‌را مستمر و ارتفاع عمرشان را تضمین کنید. با ما یاور باشید. قالیشویی خوب در مشهد





پاکیزگی فرش
در صدر پیشنهاد می‌کنیم برای نظافت کردن فرش های خانه خویش، از جاروی دستی به کارگیری ننمایید! چون نی های نوک تیز و نازک جان دار در جاروی دستی با گذر مجال، الیاف فرش را مبتلا زخم و فرسودگی می کند. عالی میباشد بدانید به کارگیری از یک جارو برقی با به دور تند، شایسته ترین و مطلوب ترین منش برای پاک کردن و خارج کشیدن گرد و غبار از در بین پرزعای فرش میباشد.



اثر تابش فروغ آفتاب
آن گروه از منزل هایی که به جهت شرایط شان، آفتاب گیر میباشند گرچه قوانینی اثر گذار و ایده آل را برای اشخاص و نیز اطراف درونی منزل آماده می‌آورند ولی دارنده بعضا مضرات نیز می‌باشند. برای مثال در شرایطی‌که فرش منزل به طور دایم در معرض تابش بدون واسطه آفتاب قرار داشته باشد، این رخداد بر روی رنگ فرش تاثیری منفی و مخرب خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم درصورتی که در منزل ی خویش، قالی دستبافت و ارزشمند پهن نموده اید برای خودداری از تابش های مخرب آفتاب، برای پنجره های مقابل این فرش تان، از پرده های قطور و مطلوب استعمال فرمائید.



اثر سایش
درصورتی که قالی خویش را در ذیل درب قرار داده اید، بدین زمینه اعتنا داشته باشید که ساییدگی فرش تان را به هم پا خواهد داشت! در صورتی بدون چاره می باشید قسمتی از فرش یا این که قالی خویش را به جهت معدود بودن گوشه و کنار در منزل خویش، در پایین درب قرار دهید درب را به صورتی تهیه و تنظیم فرمایید که به هنگام چرخش مکرر (گشوده و مسدود شدن های پی درپی)، تماسی با فرش یا این که قالی شما نداشته باشد. همینطور ضمن رعایت نکته فوق، خوب میباشد فرش یا این که قالی خویش را هر چندین وقت یک توشه جابه جا و راز و ته فرمائید تا با این عمل، همه بخش های آن به یک اندازه پا بخورد! و فقط بعضا از بخش های فرش یا این که قالی پا نخورده و در معرض سایش قرار نگیرد.








شاید در خاطرتان باشد در روزگاران خیر چندان به دور، خانواده ها کف منزل های خویش را موکت می کردند و آن گاه فرش یا این که فرش های خویش را بر روی آن‌ها می گستراندند؛ در‌این شرایط دیگر خبری از جنبش کردن فرش یا این که لیزخوردن آن خلا! البته امروزه کف منزل ها را با سرامیک، موزائیک و سنگ می پوشانند؛ به همین منجر فرش ها در تاثیر پا تناول کردن های متواتر تکان کرده و جابه جا میشوند. شما میتوانید برای دوری از بروز این حادثه، از کانال های توری و قابل انعطاف پی او سی و یا این که آسترهای اسفنج مانند نیز به کار گیری فرمایید. پیشنهاد میکنیم بعد ها و اندازه های این آسترهای ویژه را یه خرده خرد خیس از بعدها و اندازه های فرش یا این که فرش های خویش گزینش کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.