تصويرهاي مذهبي در فرش دوره قاجار

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

تصويرهاي مذهبي در فرش دوره قاجار

۸ بازديد

تصويرهاي مذهبي در فرش زمان قاجار. در نوشته‌علمي پيش از سوله قاليشويي خوب در مشهد (قاليشويي آنلاين) به معرفي برخي از تصويرهاي مذهبي در مدت قاجار پرداختيم. در‌اين نوشته‌ي علمي به معرفي ادامه تصويرهاي مذهبي در فرش عصر قاجار مي‌پردازيم.

از ساير طرح هايي كه در زمان قاجار تصوير گري شد. و به فرش اهل ايران رويكرد پيدا كرد. تصاوير مذهبي و فقهي بود. نقوش و طرح هايي كه از داستانهاي مذهبي سرچشمه گرفته اند. به هنرمندي استادان مجال قاجار براي فرش نقش شدند. و بوسيله قاليبافان آن زمان بافته گرديده اند.
 
فرش حضرت سليمان (ع):روايت داوري حضرت سليمان كه در كنار ملكه سبا بر تخت نشسته ميباشد. از شاهكار هاي تصويرگري عصر قاجار ميباشد. در‌اين فرش همراهان، ديوان، فرشته گان، جن، پري، پرنده، و بعضا حيوان ها به ديده ميخورند. كه اشاره به توان حضرت سليمان (ع) و بضاعت تكلم آن حضرت با حيوان ها داراست.
تابلو فرش حضرت انسان و حوا (ع): 
يكي‌از طرح هاي تصويرگري گرديده مدت قاجار قصه حرت بشر و حوا (ع) ميباشد.
 
اعتنا: در‌صورتي‌كه به قاليشويي، قالي شويي، شستشوي فرش، شستشوي مبل. خشكشويي مبلمان، اعلاشويي، شستشوي خوشخواب و … نياز داريد. به قاليشويي يا اين كه قاليشويي آنلاين مراجعه‌نماييد. و از سرويس ها اعلاشويي استعمال فرماييد. تا فرش شما با دستگاه هاي اختصاصي شسته خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.