نحوه نگهداري و شست و شوي گليم به چه صورت مي باشد؟

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

نحوه نگهداري و شست و شوي گليم به چه صورت مي باشد؟

۱۱ بازديد

گليم ها يكي گونه هاي كفپوش هايي مي باشند  قاليشويي خوب در مشهد  كه معمولاً در سايزهاي كوچكي بافته مي گردند. سهل بودن حمل و نقل و شستشوي گليم سبب ساز شد‌ه‌است كه از آن‌ها در اطراف هاي لبريز رفت و آمد مانند اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو و… مصرف شود. معمولاً بيشتر گليم هاي جانور در بازار از محصول الياف طبيعي و به طور دستباف ميباشد. به همين عامل گليم ها نسبت به فرش و موكت دارنده آلرژي بيشتري ميباشند و نياز به محافظت بالايي دارا هستند. شايسته ترين راه و روش براي نگهداري از گليم، شستشوي به موقع آن ميباشد. گليم ها به جهت آلرژي بالا عالي ميباشد گليم ها به حيث متاع و شيوه بافت در گونه هاي مختلفي ساخت ميگردند. اكثري از گليم ها از محصول الياف هاي طبيعي مانند پشم حيوان ها اهلي، ابريشم، پنبه و… مي‌باشند. گليم هايي كه با به كار گيري از الياف هاي طبيعي ساخته مي‌شوند معمولاً به طور دستبافت مي باشند. گليم هاي دستبافت دارنده نازكي بالايي ميباشند و ممكن ميباشد در اثر شستشوي نا مطلوب پاره يا اين كه در گير تغيير تحول رنگ شوند. بر همين پايه در قاليشويي هاي داراي اعتبار براي دوري از جراحت گليم هاي دستباف، از طريق دستي يا اين كه نصفه خود كار براي شست و شو به كار گيري مي نمايند. در شست و شوي دستي تك تك فرآيند شست و شو بوسيله اشخاص زبده و سواي به كار گيري از ماشين آلات و امكانات متعدد اعمال ميگردد.
شستشوي ماشينياز ساير شيوه هايي كه براي شستشوي گليم ها به كارگيري ميشود، شستشوي گليم با به كارگيري از ماشين آلات و دستگاه هاي توسعه يافته ميباشد. شست و شو به طرز ماشيني به طور نصفه خودكار و كل خود كار اعمال مي‌شود. معمولاً گليم هايي كه با به كارگيري از الياف هاي تصنعي و به صورتي ماشيني ساخته ميشوند، دارنده آلرژي كمتري نسبت به گليم هاي دستباف ميباشند. بدين ترتيب براي شست و شوي آن‌ها از طريق ماشيني به كارگيري ميگردد. در‌اين طريق مجموع يا اين كه بيشتر فرآيند شست و شو با تحليل بدون نقص اشخاص كارشناس و با به كارگيري از شايسته ترين ابزار آلات اعمال ميشود.پروسه شستشوي گليم در قاليشوييشستشوي گليم در قاليشويي در طول فرايند مشخصي ايفا ميگردد. براي شست و شوي گليم در قاليشويي در آغاز متاع فرش و نوع بافت آن را نظارت مي نمايند، بعد با دقت به سبك گليم، از طريق قابل قبولي براي شست و شوي آن به كارگيري مي نمايند. فرايند شست و شوي گليم در قاليشويي عبارتند از:
غبارگيرياو‌لين مرحله اي كه عالي ميباشد پيش از شست و شوي گليم صورت پذيرد، غبار گيري گليم ميباشد. عالي ميباشد گليم هايي كه به قاليشويي برده ميشوند، در صدر با به كار گيري از جارو برقي منزه شوند. در قاليشويي ها به دو طرز دستي و ماشيني به رفع گرد و غبار گليم ميپردازند. غبارگيري فرش نياز به اعتنا بالايي دارااست. در صورتيكه كه غبارگيري به صورت صحيحي اعمال نشود، ممكن ميباشد منجر پاره گي گليم خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.