مراحل لكه برداري فرش

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

مراحل لكه برداري فرش

۹ بازديد

او‌لين گام در مورد لكه برداري  قاليشويي خوب در مشهد  فرش تشخيص نوع لكه است. به صورت معمول در قاليشويي هاي ماهر آنگاه كه نوع لكه معين شد براي تعيين حلالي مطلوب جهت تزكيه لكه، نوع فرش دستباف يا اين كه ماشيني و نيز قدت فرش جديد و يا اين كه كهنه بودن آن نيز بوسيله اشخاص كارشناس و متخصص در لحاظ گردد. از اين رو در صورتي‌كه كه شما خويش در منزل قصد لكه برداري فرش را داريد مطلقا بايد با دانش به‌اين مفاد دست به تعيين حلالي مطلوب زده و ابدا حلال انتخابي نبايد آسيبي به فرش وارد نمايد.
سفارش مي شود براي پرهيز از كهنه شدن لكه بر روي فرش، به محض توليد لكه اقدامات پايين را در سوي لكه برداري فرش انجام فرماييد:
در آغاز به ياري قاشق لكه هاي قابل برداشتن را بلند كرده و بعداز آن مخلوطي از شامپو فرش و آب ولرم را روي لكه بريزيد.هم اكنون با يكدست سپيد و منزه آغشته به تينر يا اين كه الكل سپيد روي لكه مالش دهيد.اين توشه پارچه سپيد و تميزي را به محلول شامپو فرش و آب ولرم آغشته نمود و روي محل لكه مالش دهيد.فعلا پارچه اي سپيد و كم آب را روي محل لكه بكشيد تا لكه جذب پارچه گردد.قبلا نيز گفتيم كه قطعا بايستي نوع لكه قبل از مبادرت به لكه برداري فرش تشخيص داده گردد. به طور طبيعي شما مي‌دانيد كه چه موادي روي فرش ريخته ميباشد و اين لكه ناشي از چه چيزي است. از اين رو پيشنهاد مي شود حتي در صورتيكه كه قصد داشته لكه برداري فرش را به قاليشويي بسپاريد نوع لكه را به قاليشويي توضيح داده تا عالي لكه برداري فرش جاري ساختن خواهد شد.
به صورت معمول به راحتي از روي رنگ، غلظت و ماندگاري لكه مي شود به نوع آن پي موفقيت. به صورت معمول در شرايطي‌كه كه روي فرش چاي ريخته باشد راز مكان آن لكه اي رنگ زرد باقي خواهد ماند و عدم اقدامات به موقع در موضوع لكه برداري فرش ممكن ميباشد سبب ساز زردرنگ شدن فرش خواهد شد.
درحال حاضر آن كه لكه هاي چربي به گذر زمان روي فرش كم آب گرديده و سبب خواهند شد كه پرزهاي فرش به هم بچسبند و ريشه هاي فرش را نيز زردرنگ خواهند نمود.
درباره با لكه هاي سوختگي نيز غالبا لكه ها به رنگ قهوه اي و يا اين كه سياه خواهند بود و به صورت تكه اي بر روي فرش به ديده مي خوردند.
لكه هاي پروتئيني نظير لكه هاي تخم مرغ و خون و.. نيز حالتي چسبنده و لجز خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.