تفاوت پاك كردن لكه چاي از روي فرش ماشيني و دستباف

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

تفاوت پاك كردن لكه چاي از روي فرش ماشيني و دستباف

۹ بازديد

از در ميان بردن لكه  قاليشويي خوب در مشهد  چاي روي فرش ماشيني تفاوت چنداني با فرش دستباف ندارد و نحوه‌هايي كه در صدر شرح داده‌ايم، حدودا در اشكال گوناگون فرش قابل‌به كارگيري مي‌باشند؛ اما نكته‌اي كه در اينجا مي بايست در لحاظ داشته باشيد و ممكن ميباشد در تزكيه لكه چاي روي فرش دستباف تأثيرگذار باشد، مواد تشكيل‌دهندهٔ اين فرش‌ها ميباشد.
گهگاه متاع الياف به كار گيري‌گرديده در فرش‌هاي دستباف روي سودٔ شغل يا اين كه توجه و وسواسي كه در لكه‌گيري فرش به خرج ميدهيم، گيسؤثر ميباشد. فرش‌هاي ماشيني معمولا از الياف تصنعي و مصنوعي تنظيم گرديده‌اند، البته در بافت فرش‌هاي دستباف از الياف طبيعي مانند پشم و گهگاه ابريشم به كار گيري مي شود. فرش‌هاي ابريشمي نيز ممكن ميباشد ۱۰۰ درصد ابريشم باشند يا اين كه از مخلوط ابريشم و پشم تهيه و تنظيم گرديده باشند. فرش‌هايي كه از ابريشم و پشم تهيه و تنظيم گرديده‌اند (نسبت به فرش‌هاي ۱۰۰ درصد ابريشمي) در قبال لكه‌ها مقاومت و دوام بيشتري دارا هستند؛ چون پشم به‌طور طبيعي در قبال آب مقاوم ميباشد و به همين برهان زماني روي فرش پشمي آب مي‌ريزيم، روي فرش قطره‌هاي آب تشكيل ميگردد. بدين ترتيب اين فرش‌ها مايعاتي مانند چاي را كمتر به خويش جذب مي‌نمايند.
نكتهٔ ديگري كه مي بايست درمورد لكه‌گيري فرش‌هاي دستباف پشمي و ابريشمي درنظر داشته باشيد، اثبات‌بودن رنگ آنهاست. پيش از تزكيه لكه چاي از روي فرش در آغاز مطمئن گرديد كه قالي شما رنگ نمي‌دهد. در بعضا از قالي‌هاي دستباف از رنگ‌هاي گياهي به كار گيري مي‌گردد كه موجب حساس‌خيس بودن اين قالي‌ها و اثبات‌نبودن رنگ آنان ميگردد. در شرايطي كه قالي شما رنگ مي دهد، عالي ميباشد كه براي ازبين‌بردن لكهٔ ايجادشده از قاليشويي داراي اعتبار و اشخاص حرفه اي امداد بگيريد تا از جراحت بيشتر به قالي ارزشمندتان خودداري نماييد. البته در صورتيكه قالي رنگ نمي‌دهد و رنگ ثابتي دارااست، به‌راحتي مي توانيد لكهٔ چاي ايجادشده را تميز نماييد. به‌طور كلي، براي محافظت و شستشوي مطلوب فرش‌هاي لاكچري ابريشمي خوب ميباشد از متخصصان دراين مورد ياري بگيريد؛ چون اين اشخاص ابزارها و مهارت‌هاي ما يحتاج براي محافظت زيبايي و كيفيت قالي‌هاي ابريشمي را دارا هستند.
نكاتي كه مي بايست در تزكيه لكه چاي از روي فرش در حيث داشته باشيدنكاتي كه بايستي در تزكيه لكه چاي از روي فرش در لحاظ داشته باشيم
۱. از پارچه‌اي سپيد يا اين كه به رنگ پر‌نور براي تزكيه لكه چاي از روي فرش استعمال نماييد تا بتوانيد لكه چايي را كه از روي فرش منزه ميكنيد روي پارچه ملاحظه كنيد. به كارگيري از پارچهٔ سپيد يا اين كه پر‌نور موجب دوري از جابجايي تصادفي رنگ پارچه به فرش نيز مي گردد.
۲. مدام براي تزكيه لكه‌ها از آب سرد به كار گيري نماييد، چون به كارگيري از آب گرم يا اين كه داغ موجب ثبت لكه مي شود و تزكيه آن را دشوارتر مي‌نمايد.
۳. مدام قبل از تزكيه لكه چاي، روي قسمتي از فرش كه زياد در معرض روءيت كرد وجود ندارد، شيوه موردنظرتان را آزمون فرمائيد. هنگامي مطمئن شديد كه آسيبي به رنگ و بافت فرش نمي‌رساند، از آن استعمال نماييد.
۴. در‌صورتي‌كه لكهٔ چاي بعد از ۲ يا اين كه ۳ توشه به كار گيري از يكي‌از شيوه‌هاي بالا تميز نشد، از طريق ديگري به كار گيري نماييد.
۵. علاوه‌بر طرز‌هاي خانگي بالا ميتوانيد از لكه‌بر فرش و محلول‌هاي شوينده‌اي كه در مغازه‌ها عرضه ميگردد، براي برطرف كردن لكه چاي از روي فرش استعمال نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.