منجمد كردن آدامس جهت از بين بردن لك آن

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

منجمد كردن آدامس جهت از بين بردن لك آن

۷ بازديد

يخ زده كردن آدامس روشي  قاليشويي خوب در مشهد  معمول و مشهور ميباشد. در صورتي‌كه قطعه اي كه آغشته به آدامس گرديده كوچك ميباشد مثل جامه و يا اين كه كتاني مي توانيد به راحتي آن را در فريز قرار دهيد. به محض محكم شدن آدامس توسط چاقوي يا اين كه شي اي نوك تيز تكه آدامس را برداريد.
يخ زده كردن براي سطح هاي ديگر همانند موي، فرش و مبل يا اين كه مو رمز هم كاربرد دارااست. در‌اين حالت مي بايست از يك تكه يخ يا اين كه از اسپري هواي فشرده گرديده به كارگيري فرماييد. در شرايطي‌كه كه به مقطع 20 الي 30 ثانيه به طور بدون واسطه بر روي لكه آدامس اسپري فرماييد به مكان اكسيژن ، دي اكسيد كربن از اسپري بيرون مي شود و تكه آدامس به طور كامل يخ مي زند بعداز يخ زدن به راحتي مي‌توانيد تكه آدامس را برداريد.
ولي ماجرا از آنجا طاقت فرسا مي شود كه آدامس به تار و پود جامه شما نفوذ نمايد در آن شكل فريز كردن به تنهايي كافي نيست چون فريز صرفا توان برداشتن نصيب ورآمده آدامس را داراست و از جداسازي آدامس تنيده در تاروپود عاجز ميباشد. در‌اين مواقع نخست بايستي فكري به هم اكنون ورآمدن آدامس كنيم.
آب‌ليمو يك طرز بي آلايش براي ورآمدن لكه آدامس
درصورتي كه خرقه شما آغشته به آدامس گرديده و لكه آدامس به اعماق تار و پود لباستان نفوذ كرده كارايي فرماييد در آغاز لباستان را در محلول آبليمو بخوابانيد. بعد از تعدادي ساعت مبادرت به آبكشي معمولي خرقه نمائيد دراين‌صورت مشاهده خواهيد كرد كه لكه آدامس به طور كامل ورآمده و از تاروپود غير وابسته گرديده.
احتمال اينكه لكه به طور كامل از ميان نرود وجود دارااست در اين‌حالت دشوار نگيريد عمليات ورآمدن به نقطه نهايي رسيده اكنون از دو تكنيك فريز يا اين كه نوار چسب مي‌توانيد استعمال فرماييد.
تكنيك نوارچسب جهت از در ميان بردن لكه آدامس
فرض نماييد كه آدامس شما محكم بوده و به راحتي آن را از خرقه يا اين كه سطح لكه گرديده مستقل نموده ايد ولي تكه هاي ريزي از آدامس بر روي سطح باقيمانده ميباشد. خوب ميباشد كه يكسري تكه نوارچسب پهن برداريد و كارايي نماييد نوارچسب در قسمت مصدوم قرار دهيد و با سرعت از جا بكنيد.
اين عمليات را يكسري توشه تكرار فرمائيد تا آخري تكه لكه از در بين برود. اعتنا نمائيد كه پيش از آغاز عمليات لكه آدامس شما تر نباشد تا موجب كش وارد شدن آدامس نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.