ريشه فرش به صورت گره زنجيره اي

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

ريشه فرش به صورت گره زنجيره اي

۶ بازديد

در طريق گره رنجيره‌اي قاليشويي خوب در مشهد مانند دو طريق پيشين خوب ميباشد ريشه‌هاي فرش بلند باشد. شيوه گره زنجيره‌اي به سيرتكامل‌ايست كه علاوه بر حفظ از فرش سبب ساز زيبايي آن نيز مي‌گردد. اين طريق تركيبي از دو نحوه گره نخودي و گره ساده ميباشد.
يعني در صدر بايستي ريشه گره نخودي يا اين كه دو گره ساخت‌و‌ساز فرمائيد و بعداز آن ادامه ريشه‌ها را به مسافت 2 سانتي متري از گره نخودي، گره ساده بزنيد. مجددا ادامه ريشه‌ها را از مكان گذشته و با مسافت 2 سانتي متري از ريشه‌هاي كناري گره بزنيد. در اخر كليه ريشه‌هاي فرش به صورت زنجيره‌اي صورت مي گيرند.
راه حل دوم: به كار گيري از چسبچسب‌هاي پهن يكي‌از طريق‌هاي بي آلايش‌اي ميباشد كه براي محافظت از ريشه‌هاي فرش از آن استعمال ميگردد. پيش از زدن چسب به ريشه‌هاي فرش عالي ميباشد نخستين ريشه‌ها را تروتميز كرده، آنگاه چسب را با تمركز و صاف روي ريشه‌ها بزنيد.
اين شيوه با وجود معمولي بودن ممكن ميباشد به ريشه‌هاي فرش به هنگام كندن آن زخم بزند. به همين ادله زياد سفارش نميشود.
چاره سوم: استعمال از كاوريك كدام از ديگر از طريق‌هاي مراقبت از ريشه فرش استعمال از كاور ميباشد. در ايجاد كرد كاور‌ها از هيچ چسبي استعمال نمي شود و به ياري آن ها ريشه فرش به طور اثبات و سفت روي حاشيه‌هاي فرش ميماند.
كاور از پوسيدگي فرش‌ها دوري مي‌نمايد و منجر مي‌گردد كه جريان هوا از ميان ريشه‌ها عبور نمايد. البته بايستي اين نكته را در لحاظ بگيريد كه هرچند وقت يكبار كاور ريشه را عوض نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.