نور خورشيد چه اثري بر روي فرش مي گذارد؟

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

نور خورشيد چه اثري بر روي فرش مي گذارد؟

۹ بازديد

هنگامي كه شما قالي خويش را در قاليشويي خوب در مشهد بخشي از منزل مي انداريد كه در معرض نور و روشنايي بي واسطه خورشيد ميباشد؛ به گذر زمان فرصت با اخذ فروغ خورشيد در دفعات بالا به تدريج رنگ هاي طبيعي فرش از ميان مي رود و در گير اصطلاحاً رنگ رفتگي و بور شدن فرش مي‌شود.
يكي‌از خدماتي كه بعضا از قاليشويي ها ارائه ميدهند؛ رنگ برداري و يا اين كه تصحيح رنگ هاي فرش ميباشد. ولي قضيه مهمي كه در رنگ رفتگي بر اثر نوروفروغ خورشيد وجود دارااست اين ميباشد كه هيچ قاليشويي قابليت برگرداندن رنگ هاي رفته بر اثر نورخورشيد را نخواهد داشت. پس خوب ميباشد پيش از به وجود وارد شدن اين واقعه، فرش خويش را از تماس بدون واسطه با نوروفروغ خورشيد بدور فرماييد.

فروغ و روشنايي خورشيد چه اثري بر روي فرش ميگذارد؟تفاوت هاي تاثير نوروروشنايي خورشيد بر روي فرش دستباف و ماشينيفرش هاي ماشيني با دقت به قيمت خوب تري كه نسبت به بقيه قالي ها دارا‌هستند؛ آيتم به كارگيري گردآوري كثيري از خانواده هاي اهل ايران قرار گرفته ميباشد. موضوعي كه مي بايست راجع به فرش ماشيني بدانيد اين ميباشد كه اثر فروغ و روشنايي خورشيد بر چنين از فرش ها بسيار كمتر از فرش هاي دستباف ميباشد.
نكته اي كه راجع به رنگ رفتگي فرش ها بر اثر تابش خورشيد وجود داراست اين ميباشد كه قالي هايي با رنگ هاي تيره زودتر مبتلا جراحت ميشوند و رنگ آن‌ها نسبت به فرش هاي پر‌نور زودتر از في مابين مي رود.
از همين رو ساخت‌و‌ساز كنندگان فرش هاي ماشيني با به كارگيري از الياف منحصر، درصد ساخت رنگ رفتگي در فرش هاي ماشيني را نادر كردند. يك كدام از شيوه هايي كه ساخت و ساز كننذگان فرش هاي ماشيني در سال هاي اخير پيش گرفته اند اين ميباشد كه از نخ اكريليك براي فرش ها به كارگيري مي نمايند تا به ياري آن درصد از في مابين رفتن رنگ هاي فرش با تابش خورشيد را به دست‌كم برسانند.
ولي در مقابل فرش هاي دستباف به جهت اليافي كه در بافت آن ها استعمال مي‌شود آلرژي بيشتري نسبت به فرش ماشيني مي‌باشند. از همين رو اعتنا فرماييد كه از فرش هاي دستباف در جاي هايي كه در معرض نوروفروغ خورشيد نيستند؛ به كارگيري فرمائيد.
عده بندي
درين نوشته‌ي‌علمي كارايي كرديم به تاثير نوروفروغ خورشيد بر روي رنگ دانه هاي فرش و راه و روش هاي پيشگيري از آن بپردازيم. اميد داريم با اعمال رويه شغل هاي ارائه گرديده بتوانيد قدمت وقتگير به فرش هايتان ببخشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.