پاك كردن شمع به وسيله سرد كردن آن

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

پاك كردن شمع به وسيله سرد كردن آن

۸ بازديد

طريق ديگري كه در اينجا كاربرد دارااست سرد كردن موم شمع ميباشد. قاليشويي خوب در مشهد براي جاري ساختن اين شغل موم ريخته گرديده بر روي فرش را بوسيله تكه اي يخ كه در كيسه اي نهاده گرديده، سرد مي‌كنيم. كارايي فرماييد اين كيسه يخ را به برهه زماني يكسري دقيقه بر روي فرش باقي بگذاريد. اين شغل را تا وقتي ادامه دهيد كه موم شمع به طور كاملً محكم گردد. آنگاه بوسيله وسيله اي تيز روي آن را بتراشيد.
بعد از آن در مرحله سپس با به كار گيري از جارو برقي مبادرت به نظافت كردن و تميز نمودن تراشه هاي شمع نمائيد. اين نحوه اگر كاربرد دارااست كه خلاف شيوه قبلي فورا بعداز ريخته شدن پارافين بر روي فرش آن را مشاهده و مبادرت به تزكيه آن نمائيد. در شرايطي‌كه به داركشي فرش عشق و علاقه دازيد، نوشته‌علمي‌ي مرتبط با اين مسئله در قاليشويي نوين را از دست ندهيد.
تزكيه لكه هاي ما‌نده از شمع بر روي فرش كاملادر صورتي‌كه كه بعداز اعمال طرز هاي مذكور در ابتدا و تزكيه شمع از روي فرش لكه هايي از آن باقي ماند، بايستي از مواد منزه كننده مصرف شود. براي ايفا اين عمل پارچه سفيدي را به الكل ايزوپرونيل آغشته نماييد و به شرايط ضربه بر روي فرش بزنيد. بدين آيتم دقت فرمائيد كه به هيچ عنوان نبايد پارچه را بر روي فرش بماليد. چون باعث حاد شدن و جراحت وصال به بافت و الياف فرش مي‌گردد. اين شغل را در چند رتبه تكرار نماييد. تا‌زمانيكه لكه ها تماما تميز شوند اين عمل را ادامه دهيد.
البته در شرايطي‌كه كه بعداز اجرا اين شغل مجدداً لكه ها بر روي فرش باقي ماندند، مي‌توانيد از پارچه اي مرطوب به آمونياك خانگي و يا اين كه تينر براي از در ميان بردن آن به كارگيري فرمائيد. بدين شكل كه پارچه سفيدي را به آمونياك آغشته كرده و بر روي لكه قرار دهيد. بعد از آن بوسيله اتويي پر‌نور روي آن را گرم نماييد. به‌اين مضمون‌ كه پارچه مرطوب گرديده با آمونياك را روي لكه قرار داده و اتوي داغ را بر روي آن بكشيد. اين شغل را تازمانيكه لكه ها به پارچه بچسبند، ادامه دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.