لکه برداری از فرش ها به کمک قالیشویی

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

لکه برداری از فرش ها به کمک قالیشویی

۱۰ بازديد
یکی‌از این روند لکه برداری میباشد در واقعیت قالیشویی خوب در مشهد می بایست پیش از شستشوی فرش، لکه های فرش از در میان بیروند چون هر لکه بسته به نوع آن طریق نظافت کردن اختصاصی خویش را داراست. شستشوی فرش فارغ از نظافت کردن لکه ممکن میباشد سبب ساز ثبت لکه بر روی آن فرش شود.
اولی گام در لک برداری، تشخیص نوع لکه میباشد.
در قالیشویی ها او‌لین گام در مرحله لکه برداری از فرش تشخیص نوع لکه است. بعداز تشخیص نوع لکه، کارشناسان با دقت به نوع فرش دستباف یا این که ماشینی و همینطور عمر فرش جدید یا این که کهنه بودن آن حلال مطلوب لکه را گزینش می کنند. اشکار میباشد حلال گزینش گردیده می بایست بگونه ای باشد که به الیاف فرش زخم نرساند.
هر یکسری قالیشویی ها قابلیت نظافت کردن لکه از روی فرش را دارا هستند، البته سفارش میگردد به محض به وجود وارد شدن لکه بر روی فرش اقدامات مورد نیاز را اعمال دهید تا بر تاثیر مرور مجال لکه بر روی فرش ثبت نگردد. بعضا از این اقدامات به تفصیل زیر می‌باشند:
هریک از لکه ها را که قابل برداشتن میباشد، به وسیله قاشق بردارید، محلولی از سرکه سپید، شامپوی فرش و آب ولرم را تهیه و تنظیم کرده و در محل لکه بریزید.
مثلا لک ها ، تمیز کردن لکه اسباب آرایش و پیرایش از فرش میباشد.
پارچه سپید و تمیزی که به تینر یا این که الکل سپید آغشته گردیده‌است
بر روی محل لکه قرار داده و مالش دهید،
محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه و تنظیم فرمایید.
پارچه سپید و تمیزی که آغشته به محلول شامپوی فرش و آب ولرم میباشد بر روی محل لکه قرار دهید. محل لکه را طوری مالش دهید که مواد لکه زا بطور بدون نقص در محلول حل شوند. با یک دست سپید و کم آب محل لکه را بطور بدون نقص مالش دهید تا اثرات لکه و آب دربردارنده آن بخوبی تمیز گردیده و توده شود.
شناسایی لکه ها پیش از لکه برداری از فرش
همان طور که اشاره شد شناسایی نوع لکه در هنگام لکه برداری از فرش امری الزامی میباشد. معمولا اشخاص خانه نوع لکه فرش را میدانند. توصیه میشود هنگام سپردن فرش ها به قالیشویی کارشناسان را از نوع لکه فرش آگاه کنید تا بتوانند به داشتن داده ها کافی به شایسته ترین وضعیت ممکن به لکه زدایی به فرش شما بپردازند.
شناسایی لکه های معمولا عمل دشواری وجود ندارد و از روی رنگ، غلظت و ماندگاری آن قابل تشخیص میباشد. به عنوان مثال لکه نتایج از دمنوش بر روی فرش، لکه زردرنگ رنگی میباشد که در صورتی‌که به عبارتی موقع برطرف نگردد ممکن منجر زردرنگ شدن فرش برای مدام خواهد شد.
لکه های چربی بعداز سپری شد طولانی روی فرش کم آب میشوند و باعث چسبیدن پرزهای فرش و زرد رنگ شدن ریشه فرش آن‌ها می‌شوند.
لکه های ناشی از سوختگی که تماما معلوم و قابل تشخیص می باشند و معمولا بصورت نقاط سیاه و قهوهای می‌باشند که بصورت تکه ای بر روی فرش تولید گردیده اند.
لکه های پروتئینی مانند لکه های ناشی از تخم مرغ، خون و … حالتی چسبنده و لجز برروی فرش تولید می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.