طرز شستن فرش دستباف در قالیشویی

در اين وبلاگ مي توانيد سوالات خود مربوط به قاليشويي را ببينيد

طرز شستن فرش دستباف در قالیشویی

۵ بازديد
تهیه و تنظیم خواب فرش از پروسه شستن فرش

بعداز نیم ساعت قالیشویی خوب در مشهد یک توری یا این که دستمال زبر بردارید و آن را در جهت خواب فرش روی آن بکشید. این عمل موجب میگردد تا بافت فرش شما حالتی منظم به خویش بگیرد. در غایت میتوانید با به کارگیری از جارو برقی در یک طرف فرش را جارو کشی فرمائید. در‌حالتی که بعداز جارو گشوده هم شم میکنید که پرزهای فرش نامنظم می باشند، از یک کتف یا این که برس برای تر و تمیز کردن آن‌ها به کار گیری فرمائید.

۳- شستن فرش دستباف در منزل با استعمال از سرکه سپید

برای شستن فرش دستباف در منزل مدام مورد نیاز وجود ندارد که از شامپو فرش یا این که شوینده های شیمیایی استعمال نمائید. شما در شکل نیاز میتوانید خودتان با استعمال از مواد طبیعی و خانگی شوینده ها و لکه برهایی بی سابقه برای شستن فرش دستباف در منزل فراهم نمایید. به کارگیری از سرکه سپید یک شیوه فوق العاده برای نظافت کردن فرش های دستباف میباشد. برای این فعالیت می بایست یک پیمانه سرکه را با ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق نمک ادغام نمائید و از آن برای پاک کردن فرش به کار گیری فرمائید.

۴- شستن فرش دستباف در منزل با به کار گیری از شیشه تمیز کن



به کار گیری از مخلوط شیشه تمیز کن و آب نیز یک طرز دیگر برای نظافت کردن فرش دستباف میباشد. برای این عمل بایستی شیشه منزه کن و آب گرم را به مقدار هم اندازه ادغام فرمائید. آنگاه فرش را با آن منزه نمایید. عالی میباشد پیش از به کارگیری قطعاً آن را در کناره ای از فرش آزمایش فرمایید.

۵- نحوه شستن فرش دستباف با به کارگیری از محلول آمونیاک

در صورتیکه روی فرش شما لکه های دشوار و زننده تاسیس شده است، می‌توانید برای از در بین بردن این لکه های تیره از یک مخلوط دربردارنده آمونیاک به کار گیری فرمائید. برای این فعالیت آغاز دستکش به دست نمایید. ۱ قاشق غذاخوری شوینده ملایم، ۱/۴ پیمانه آمونیاک، ۱/۴ پیمانه سرکه و ۱۱ لیتر آب را با هم مخلوط نمایید. بعد از آن از این ادغام برای از میان بردن لکه های دشوار روی فرش هایی که به شدت آلوده و کثیف می‌باشند استعمال فرمائید.

۶- شستن فرش دستباف با جوش شیرین



برای شستن فرش با جوش شیرین صرفا به پاره ای جوش شیرین نیاز دارید. برای این شغل بایستی پاره ای جوش شیرین روی فرش بپاشید. پس از ۲۰ دقیقه فرش را با جارو برقی منزه نمایید. این عمل موجب از دربین رفتن لکه های روی فرش دستباف میگردد و به بافت آن نیز هیچ آسیبی وارد نمی نماید.

۷- استعمال از هیدروژن پراکسید برای شستن فرش دستباف

برای شستن فرش دستباف در منزل با استعمال از هیدروژن پراکسید می بایست ۱۷۶ میلی لیتر هیدروژن پراکسید ۳ درصد را با ۳۵۰ میلی لیتر آب و ۵ قطره لیمو ترش ادغام فرمایید. حال از این شوینده برای نظافت کردن فرش دستباف به کارگیری فرمائید.

طرز شستن فرش دستباف در قالیشویی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.